Gå til innhold
  • Bli medlem

Katter som skiter i hagen/rundt huset!


kis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hva som finnes av hjelpemidler for å få kattene til å slutte med å skite over hele hagen,trappen etc.

Hva er lov og hva er ikke lov ;-):roll:

Har prøvd pepper,men det hjelper lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Jeg lurer på hva som finnes av hjelpemidler for å få kattene til å slutte med å skite over hele hagen,trappen etc.

Hva er lov og hva er ikke lov ;-):wink:

Har prøvd pepper,men det hjelper lite...

En stk .22 :roll:

//Ponti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange delte meninger.

Finnes et eget produkt som heter "katt deg vekk". Tror det selv på type jernvarehandel.

Ellers anbefaler noen å spraye eddik rundt omkring.

Har og hørt at man i sydligere land setter en gjennomsiktig flaske med vann på trappa. Sies å fungere av folk som har prøvd.(hvorfor der virker vites ikke). Men den har jo en ulempe her så lenge det er undeerr 0 grader da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Hund er supert, aller best er en polarhund av noe slag. De fikser området kattefritt, men de kan være litt "brutale". :):) Det skal bare skje en gang at hunden tar katta på jag opp i et tre, så holder den seg unna den hagen en laaang stund. Jeg var selv plaget med katter her jeg bor, men etter at jeg slapp ut min Border collie et par ganger så har jeg ikke sett dem på flere måneder. Han skal bare gjete dem, men de skjønner ikke det og rømmer opp i trærne. Så nå har småfuglene ingen trussel fra snikende katter.

Kan du ikke låne en hund et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund blir vel litt for omfattende og en 22 blir vel ikke helt lovlig eller populært...

Har brukt vanngevær med vann og litt eddik. Artig når du treffer :D Også artig å kaste ut plastikkpose med vann fra 2. etasje. Kafloff 8) ! Litt kjipt, men ikke skadelig. Dessverre heller ikke helt effektivt, bare kortvarig virkning og bare overfor den aktuelle katten. Her hvor jeg bor er det en horv av dem og alle driter. Skikkelig ulekkert :) Har lurt på det med hund, men foreløpig for krevende for meg. Pluss at jeg har en egen katt :? , noe som gjør det komplisert. Livet er også komplisert.... , et evig strev mot kaos og forpliktelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spraying av ulvepiss gjor susen. Katter liker ikke ulver. Det gjor heller ikke elg, jerv, hjort, sau og rev saa her slaar du endel pattedyr "ihjel" med en stein.

Ulvepiss faar du hos en good zoo forretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spraying av ulvepiss gjor susen. Katter liker ikke ulver. Det gjor heller ikke elg, jerv, hjort, sau og rev saa her slaar du endel pattedyr "ihjel" med en stein.

Ulvepiss faar du hos en good zoo forretning.

Nyttig, det skal jeg prøve :oops: Nemlig drit lei rådyr også...takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ulveurin være til hjelp mot hannkatter som markerer rundt omkring også? Har noen nabokatter som har fått det for seg at inngangsdøra vår må markerest ganske ofte :evil: med en grusom stank. Vil jo ikkje bruke det dersom det blir en tilsvarende stank av ulveurinen, men den kan jo sikkert sprayest på i nærheten og være virksom allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket denne ulve-urinen litt naermere.

Vi har et problem med rev som graver opp greenene paa den lokale golfbanen. Det er hele seks rever paa golfbanen og rundt 2000 i omraadet. Hvis vi dreper en rev, vil en annen flytte inn. Ergo er denne ulve-urinen et godt alternativ. Dette selv om det ikke har vaert ulv i Skottland paa noen hundre aar. Men reven har god hukommelse saa det er ingen problem. Ulve-urin skal det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig, det skal jeg prøve 8) Nemlig drit lei rådyr også...takk for tips!

Nå er det vel ikke så mange årene siden det ble observert ulv på Nesodden. Kanskje du får byttet ut katten med en annen nysgjerrig besøkende som leter etter make... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.