Gå til innhold
  • Bli medlem

Dermizax og søle etc.


valemon

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg vurderer å bytte ut min Norrøna gør-tex regnbukse (slitt og ikke tett lenger, pluss noen andre mangler) med en ny av den litt mer avanserte sorten. Tenker da på en selebukse av typen Bergans Anatomic. Buksen skal brukes som helårsbukse, dvs, fjellvandring om sommer, ski på vinter, og sykling hele året (++).

Spesielt i forhold til sykling er det jeg lurer på om noen her har erfaringer med materialet (Dermizax) - her blir det nemlig MYE søle og sand og møkk fordi jeg sykler til og fra jobb hver dag stort sett hele året. Spørsmålet er om materialet kan bli ødelagt av sølelaget som til tider kan bli liggende en stund før jeg får spylt, eller om det vil tåle dette?

Eventuelt andre kommentarer på å skaffe seg denne buksa til mine bruksområder? Setter stor pris på alle svar!! :?

Jon

post-457-133474386838_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Fordelen med Dermizax i forhold til Gore-Tex er nettopp at Dermizax tåler dritt. Den slutter ikke å puste selv om den blir skitten...det gjør Gore-Tex.

Lykke til! Håper du blir fornøyd :?

Fluggen - Dermizax forever -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er riktig at Dermizax tåler søle bedre enn Gore-Tex. I tillegg kan Dermizax-en reaktiveres ved varmebehandling, stryking eller tørketrommel.

Selv har jeg Dermizax jakke og lett overtreksbukse, og er meget fornøyd med pusteegenskapene. Spesielt på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anonymous

Kjøp heller noe skikkelig som Arc `teryx! Dette er klær som garantert lever opp til alt du har drømt om. Sitter alltid som støpt og de anbefaler faktisk å sende klærne i VASKEMASKIN og TØRKETROMMEL!!! Det sier jo sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.