Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Svaldbard - ny sekkserie


aker

Anbefalte innlegg

Norrøna ser ut til å ha trukket tilbake Nansen sekkene og lansert Svaldbard istedet.

Var innom Skandinaviske i Trondheim og prøvde sekken i går, den virker gjennomtenkt.

Blant utbedringene er avstivning av hoftebeltet, slik at den blir mindre "vippete" enn Nansen.

Det har også kommet feste for kompresjonsremmer over glidelåsen i bunnen av sekken, slik at en lett kan avlaste denne(vet mange er skeptiske til denne glidelåsen uten kompresjonsremmer over).

Likte sekken godt og tenkte å satse på denne i 100L-utgaven

Noen som vet noe mer eller har synspunkter?

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spennende sekk.

Er denne sekken vanntett? Ser på nettsiden at den er laget av vannavisende stoff, men det er noe dunkelt. De bruker vanntette glidelås, men hva med sømmene? Noen andre som vet?

Etter det jeg forstod var det ikke gjort noen endringer i stoffet. Den er nok ikke vanntett, og vil tro sømmene er det svakeste punktet.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende sekk.

Er denne sekken vanntett? Ser på nettsiden at den er laget av vannavisende stoff, men det er noe dunkelt. De bruker vanntette glidelås, men hva med sømmene? Noen andre som vet?

"Vannavvisande stoff" er ikkje dunkelt. Hadde produsenten bestemt seg for å laga sekken vanntett, så hadde det stått vanntett. Det er desverre altfor få vanntette sekkar på markedet. Eg har ein, og det er ikkje akkurat den beste sekken på ryggen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i den nye Norrøna katalogen i dag, den er det verdt å titte i.

Der står det følgende om Svaldbardsekkene:

-----------------------

Lett og avansert - typisk for Norrønas design filosofi

Den enkle, fleksible, selvstående svaldbard-sekken er en ryggsekk som passer til belastning på 35-40 kg. Vekten er her redusert med 20%, og gjør denne sekken til en av de letteste i sin klasse. Synkron-bæresystemet sørger for komfort, mens tapede sømmer og laminerte glidelåser gjør sekken tilnærmet vanntett. Med Rail Glider systemet som gjør at du enkelt kan bytte lommer, er dette en komplett sekk.

Om 100L'en:

Materiale: 330 D High Tenacity Nylon triple RS/500 D Oxford Nylon

Vekt: 3,3 kg

Veil. pris: 3699 kr.

-----------------------

Den nye sekken tar altså 15 kg mer enn Nansen-sekken gjorde, og det ser ut til at den er svært motstandsdyktig mot vann..

En sekk som bør vurderes om en vil ha storsekk.

Den passet ikke så bra på min rygg, så jeg gikk heller for Arc'teryx Bora 95. Gleder meg til å teste den! :)

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt oppdatert info om Svaldbardsekken:

Jeg sendte mail til Norrøna hvor jeg spurte om hvilke endringer som var gjort fra Nansen til Svaldbard, og om hvor mange kompresjonsremmer som følger med.

Her er svaret jeg fikk fra Norrønas produktdesigner:

-------

Hei

For sikkerhets skyld så har vi sydd YKK (Nr10) glidelåsene i fronten både den buede og den rette.

Glidelåsen på topplokket er fortsatt laminert.

Bæresystemet er forsterket med en ny stretch netting i ryggen.

Broderi logoer i stede for print, på topplokk og front.

Når det gjelder kompresjons reimer så skal det være kompresjonsreimer på siden av sekken 4 stk.

-------

Jeg fikk ikke svar på hvor mye det kostet for ekstra kompresjonsremmer.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt oppdatert info om Svaldbardsekken:

Det høres spennende ut! Merkelig at de ikke kommer med mer info om sekken på nettsiden eller andre steder på nettet... Bare å vente å se. Kan jo være risikosport å kjøpe en sekk som til de grader er ny på markedet kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres spennende ut! Merkelig at de ikke kommer med mer info om sekken på nettsiden eller andre steder på nettet... Bare å vente å se. Kan jo være risikosport å kjøpe en sekk som til de grader er ny på markedet kanskje...

Om du synes denne sekken sitter godt på ryggen og er god å bære, så hadde jeg ikke nølt med å kjøpe den. Den er jo ikke ny på markedet, men faktisk en oppgradering/forbedring av Nansen-modellen. Slik har ihvertfall jeg forstått det. :oops:

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.