Gå til innhold
  • Bli medlem

Svensk krone


strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse
Nå som svenskekrona er nede i 77 kr, ville det ikke være lurt å titte litt på svenske nettbutikker? En må jo betale moms etc, men like vel.

Noen som har oversikt over svenske nettbutikker?

Jeg bor tett ved svenskegrensa og kan få sendt varer til nærmeste postkontor.

Har god erfaring med denne:

http://www.getout.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen som har tips til nærmeste gode svenske butikker med rimelig kjøreavstand fra Oslo? Kan jo ta en harryhandel med friluftsutstyr også nå som valutaen er gunstig.. :) Har sett at det er et par dårlige sportsforretninger på Nordby, men hvor langt må man for å komme til ei skikkelig sjappe? Gøteborg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut hvordan man skal bestille varer fra en svensk nettbutikk pga pris og det ser ut som poste restante ordning til svensk postkontor er en god løsning. Siden man henter varen inn til landet selv kan man ta med varer for 6000 kr uten å betale toll eller moms.

Det jeg lurer på er om man må registrere seg på posten i sverige før en bestiller. Kom over en gammel artikkel fra forbrukerispekørene der de mener en må registrere en poste restante adresse før en bestiller. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.906996

Finner ikke igjen dette i noen andre forum som tar opp det å bestille varer fra Sverige.

Noen som vet om det bare er å bestille og hente varen når den kommer til postkontoret i feks charlottenberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet en ny Primus for to uker siden, fikk den sendt til Strømstad og fikk min bror til å hente pakken der. Registrerte ikke noe som helst hos posten på forhånd.

Mulig det er annerledes på mindre postkontor, men postcentralen i Strømstad krevde ingen registrering.

Det gikk helt problemfritt :wink:

Handlet her: http://www.outnet.se/scandinavian-outdoor/hem.php som var helt strålende med hensyn på porto, kun 29,-

PS! For dem som nå lurer på hvordan jeg kunne handle dette fra Sverige mens jeg i en annen tråd argumenterer for handling hos spesialistbutikker i Norge, så har det med de norske importørene å gjøre. Får jeg ikke varen jeg vil ha i Norge handler jeg den der jeg kan få den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut hvordan man skal bestille varer fra en svensk nettbutikk pga pris og det ser ut som poste restante ordning til svensk postkontor er en god løsning. Siden man henter varen inn til landet selv kan man ta med varer for 6000 kr uten å betale toll eller moms.

Det jeg lurer på er om man må registrere seg på posten i sverige før en bestiller. Kom over en gammel artikkel fra forbrukerispekørene der de mener en må registrere en poste restante adresse før en bestiller. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.906996

Finner ikke igjen dette i noen andre forum som tar opp det å bestille varer fra Sverige.

Noen som vet om det bare er å bestille og hente varen når den kommer til postkontoret i feks charlottenberg?

Jeg får sendt varer til "post i butikk" rett innenfor grensen her.

Har aldri registert meg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut hvordan man skal bestille varer fra en svensk nettbutikk pga pris og det ser ut som poste restante ordning til svensk postkontor er en god løsning. Siden man henter varen inn til landet selv kan man ta med varer for 6000 kr uten å betale toll eller moms.

Det jeg lurer på er om man må registrere seg på posten i sverige før en bestiller. Kom over en gammel artikkel fra forbrukerispekørene der de mener en må registrere en poste restante adresse før en bestiller. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.906996

Finner ikke igjen dette i noen andre forum som tar opp det å bestille varer fra Sverige.

Noen som vet om det bare er å bestille og hente varen når den kommer til postkontoret i feks charlottenberg?

Postsenteret i Strømstad er flyttet ut av sentrum siden artikkelen du viser til ble skrevet, ligger nå på et industriområdet rett utenfor sentrum (postnummeret vil nå være 45233 strømstad) Ellers syns jeg alt står skrevet ganske bra i linken din. Det er ingen registrering på forhånd. Fungerer perfekt. Grensen på 6000,- krever at du har opphold deg minst et døgn i Sverige. OBS: Postsenteret er stengt på lørdager (egentlig ganske trasig, passer ikke alltid å reise midt i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.