Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus - EtaPower EF gassbrenner sett


skruf123

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et kokeapparat \ gassgrenner sett som hovedsaklig skal brukes vår\sommer\høst.

Det jeg ønsker er minst mulig totalvekt men også funksjonalitet og god effekt, på 1x brenner 1xpanne 1x gryte + gass \ fuel.

Har lett litt rundt og kom frem til denne http://www.oslosportslager.no/produkt/primus-etapower-ef-gassbrenner-sett-8008.aspx

Denne veier jo en del mindre en Trangia og bruker betraktlig mindre gass.

En annen combo er jeg har vurdert er MSR PocketRocket + panne \ kjele.

Noen som har erfaringer med EtaPower EF ? Ønsker ikke å overstige 2000 NOK. Setter pris på alt av forslag \ innspill :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er på jakt etter et kokeapparat \ gassgrenner sett som hovedsaklig skal brukes vår\sommer\høst.

Det jeg ønsker er minst mulig totalvekt men også funksjonalitet og god effekt, på 1x brenner 1xpanne 1x gryte + gass \ fuel.

Har lett litt rundt og kom frem til denne http://www.oslosportslager.no/produkt/primus-etapower-ef-gassbrenner-sett-8008.aspx

Denne veier jo en del mindre en Trangia og bruker betraktlig mindre gass.

En annen combo er jeg har vurdert er MSR PocketRocket + panne \ kjele.

Noen som har erfaringer med EtaPower EF ? Ønsker ikke å overstige 2000 NOK. Setter pris på alt av forslag \ innspill :lol:

Hva med dette?

http://www.getout.se/item.asp?sid=&item=15902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Etapower Ef i snart 1,5 år. Har brukt det både sommer og vinter, men må varme boksen under jakka på vintere nå det er skikkelig kaldt. Dvs fra minus 7-10 og nedover. Synes det er ganske genialt opplegg, og veldig effektivt i bruk. Koker raskr og bruker lite gass. Har nå skaffet meg primus omnifuel til mer vinterbruk, og må ærlig innrømme at etapower er en drøm i forhold til brukervennlighet.

Men hvis du skal ha noe som ikke skal brukes om vinteren, så er etapowwer genialt. Smart løsning , og genialt bære / pakkesystem. Varmen ledes rett opp i bunnen på kasserollene, og kjøles raskt ned etter bruk. I tillegg kan man sette kjele rett i baggen, og den kan brukes som "varmesakp".

Vil absolutt anbefale deg Etapower EF. De sleger den på sportsnett til 1299,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske og informative svar! :wink:

Denne skal bestilles, om det blir packlite versjonen eller den andre vet jeg enda ikke.

Men må si prisen var meget pen på sierratradingpost.com. Ca 900 kr ink. frakt og toll! 20% på første ordre over 100$, ikke gale :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesidene til Primus mener jeg å ha sett EtaPower med multifuelbrenner, tror det var EtaPower MF den het. Det kan jo være noe å tenke på å kjøpe, så er du rustet til å bruke den hele året :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en EtaPower i to sesonger. Vekten de oppgir er uten vesken rundt, bortsett fra det er den strålende. Jeg har redusert gassforbruket mitt til en liten boks pr 2 uker på tur!!! Kjøpte mitt sett på XXL til 799,- som intropris. Nå tror jeg fullpris der er 999,- Vel verdt den ekstra hundrelappen om du må klage på varen kontra å handle i USA når du ikke sparer mer...

XXL har foreløpig ikke fått inn noen av de lettere variantene av EtaPower.

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en EtaPower i to sesonger. Vekten de oppgir er uten vesken rundt, bortsett fra det er den strålende. Jeg har redusert gassforbruket mitt til en liten boks pr 2 uker på tur!!! Kjøpte mitt sett på XXL til 799,- som intropris. Nå tror jeg fullpris der er 999,- Vel verdt den ekstra hundrelappen om du må klage på varen kontra å handle i USA når du ikke sparer mer...

XXL har foreløpig ikke fått inn noen av de lettere variantene av EtaPower.

H.

Ja klart betaler jeg gladelig en hundrings mer om jeg får handlet den i norge. Men sjekket de fleste norske nettbutikker, deriblandt XXL som ikke hadde dette produktet inne. Men du tenker vell på å handle den fysisk i butikken ? ;)

XXL butikk kommer før sommeren til Haugesund, så det er jo en god ting!

Fant ut at packliten var ganske hendig, men føler at det er greit å ha både panne og gryte, så satser nokk på den vanlige versjonen muligens med multifuel så er jeg helgardert, selv om jeg som regel bor i hytter om vintern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart betaler jeg gladelig en hundrings mer om jeg får handlet den i norge. Men sjekket de fleste norske nettbutikker, deriblandt XXL som ikke hadde dette produktet inne. Men du tenker vell på å handle den fysisk i butikken ? ;)

XXL butikk kommer før sommeren til Haugesund, så det er jo en god ting!

Fant ut at packliten var ganske hendig, men føler at det er greit å ha både panne og gryte, så satser nokk på den vanlige versjonen muligens med multifuel så er jeg helgardert, selv om jeg som regel bor i hytter om vintern :)

Er ikke lenge (et par uker) siden jeg så den i butikken til XXL i Storgata i Oslo. Så det var vel handel direkte i butikk jeg hadde i tankene.

"Stekepannen" som følger med i settet egner seg mer som tallerken enn direkte som stekepanne. Derimot er kjelen ganske fin til å steke ting i. Med liten flamme blir den akkurat passelig varm til egg og bacon, såvel som fisk. Ikke det at jeg ikke har stekt pannekaker og annet i den stekepannen, men den er litt tynn i godset og har lett for å bli litt for varm i midten.

MF-utgaven har jeg ennå ikke sett i en eneste butikk, og aner heller ikke prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF-utgaven har jeg ennå ikke sett i en eneste butikk, og aner heller ikke prisen.

Getout har også MF- utgaven:

http://www.getout.se/item.asp?item=14646

Husk at prisen er i svenske kroner, og må multipliseres med 0,78 (dagens kurs)

Foreløpig sender de bare til Sverige...

Jeg har også hatt Eta i et par sesonger og er meget fornøyd. Jeg har også kjøpt et par løse kjeler og lokk.

Samme lokk kan brukes til alle tre kjelstørrelser!

Bruker kjelene på multifuelbrenner vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.