Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips meg om ettermiddagsturer rundt Trondheim!


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Flytter til Trondheim i midten av april (skal flygelederaspirere ved ENVA! :D) og behøver tips til forholdsvis korte turer i (umiddelbar) nærhet av Trondheim sentrum!

De siste årene jeg bodde i Stavanger har jeg blitt hekta på å ta en 2-4 ettermiddagsturer i uka til lokale topper som alternativ til kondisjonstrening, og har stort sett trivdves veldig godt med dette. Foretrekker da forholdsvis lave topper (250-500m) som kan unnagjøres på 1-2 timer.

Jeg skal bo i sentrum (Solsiden) og har i utgangspunktet ikke disponibel bil (sykke og buss!). Siden jeg skal jobbe på Værnes er turer med utgangspunkt Stjørdal også veldig velkomment!

Takker på forhånd for evt tips!

Mvh.

/TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Flytter til Trondheim i midten av april (skal flygelederaspirere ved ENVA! :D) og behøver tips til forholdsvis korte turer i (umiddelbar) nærhet av Trondheim sentrum!

De siste årene jeg bodde i Stavanger har jeg blitt hekta på å ta en 2-4 ettermiddagsturer i uka til lokale topper som alternativ til kondisjonstrening, og har stort sett trivdves veldig godt med dette. Foretrekker da forholdsvis lave topper (250-500m) som kan unnagjøres på 1-2 timer.

Jeg skal bo i sentrum (Solsiden) og har i utgangspunktet ikke disponibel bil (sykke og buss!). Siden jeg skal jobbe på Værnes er turer med utgangspunkt Stjørdal også veldig velkomment!

Takker på forhånd for evt tips!

Mvh.

/TH

Du har bymarka som er ca 20min med buss ifra trondheim sentrum, der ligger også gråkallen, som er en fin liten topp med utsikt over trondheim.

Ellers så har du estenstadmarka som ligger øst for sentrum. ca 15min med buss! :D

Ikke glem at du har ladestien bare et steinkast fra solsiden, der er det veldig fint å gå/løpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! thpaulsen..

Du har et elderado av muligheter! Det er nesten bare å gå ut døra. Tips.. Se på noe som heter Til Topps! Der er det kartgrunnlag og masse tips til mange fine turer.. Google Bymarka!! Får en masse fine tips av det. Her er en link til en fin side - http://www.bymarka.net/ - Der for du en del opplysninger. Se på TT sine sider (Trondheims Turistforening) der er det tips å få..

På Trondheim Kommune sine sider ligger også løypekart over Bymarka, kan finne masse info på det også!

Sikker på at du får en masse fine turer fremover!

Området rundt Værnes og mot sverige er også et fint tur område, Der ligger Sylan, masse fine plasser... Se Trondheims Turistforening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.