Gå til innhold
  • Bli medlem

Fakta om Trore kalkjin


Shettis

Anbefalte innlegg

Annonse

Storkalkinn eller Store Kalkinn eller hva den nå heter er iallfall 1880 moh. Om man er i stand til å ta seg opp utsatte partier (så vidt jeg har forstått) å gå så rett på sak som mulig fra Hareimsdalen så blir det Norges lengste motbakke, lenger enn Skåla. Har lest litt om det i ei gammal DNT-årbok og i "Kremen av topper 2" til Thommesen. Men veit ikke stort mer enn at dette er et fjell jeg er veldig interessert i.

Sikkert flott utsikt mot Sunndal og fjorden, kanskje havet også, men regner med at jeg liker utsikten mot Litledalen og Hareimsdalen med Sunndalen og Innerdalsfjella bak enda bedre. Sistnevnte utsikt finnes det bilde av i DNTs årbok for 1941.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.