Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyrstips: Markaski..


endred

Anbefalte innlegg

Hei!

Pleier som regel å legge langrennsturen til fjellet langt utenom oppkjørte løyper..

I det siste har madamen blitt ivrig på langrenn som treningsform og da blir fjellskiene mine litt for tunge til å klare å holde følge :-)

Jeg trenger altså tips til en ok pakke med ski, støvler og bindinger som duger til en lett treningstur i preparerte løyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg en pakke med skøyteski av hovedsaklig 2 grunner:

- Jeg synes skøyting er morsomt.

- Jeg hadde ikke lyst til å være avhengig av å smøre for hver gang jeg skal ut en liten tur

Om det jeg kjøpte er bra har jeg ikke peiling på, men det fungerer tilfredsstillende så langt.

Fischer CX skøyteski, Fischer bindinger, kombi sko og aluminiumsstaver (lange tilpasset skøyting).

Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg kanskje vurdert å finne et par ski som har et spenne beregnet for min kroppsvekt.

Til trening så er det helt knall..

Jeg tar en tur på rundt en time så ofte jeg kan og merker stor forskjell på formen.

Gleden av å spenne på seg fjellskia og tråkke egne spor blir heller ikke mindre av å ha noen joggepinner til midtuke bruk,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette er noe for deg da?

http://www.oslosportslager.no/produkt/fischer-markapakke-fischer-superlight-klassisk-20021.aspx#anmeldelse

Bare pass på at du får skiene tilpasset ferdighetsnivå og vekten din. Kjøper du på oslosportslageret eller en

annen seriøs sportsbutikk så er ikke det noe problem. Men det finnes utrolig mange selgere rund omkring i landet som ikke har peil på ski

og mye annet de selger.

Hvis du har tenkt å gå 2-3 ganger i uken vil jeg absolutt ha vurdert racingski da du får en helt annen opplevelse av å gå på ski.

Riktig tilpasset ski til ferdighetsnivået -> bedre feste og gli pga. skikkelig spenn i skiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på lette smale ski, så har neste alle produsenter en modell som er et hakk under toppmodellen. De er smale og lette, men koster ikke et formue, sammenlignet med toppmodellen som er enda litt lettere. Jeg tror også at det med disse skiene er et fett hvilket merke du kjøper. Bare sørg for at du får en god pakkepris og hjelp av en god butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.