Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka QUIZ


Wander

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Den mystiske åsen er Helgehaugen hvor man kan se restene av gjørmeskredet som gikk for noen år siden, samt gården som nesten ble most. Tror bildet kan være tatt fra oppgangen til Pershusfjellet.

Det vannhjulet i Østmarka er gjengitt i Lørenskog kommunes byvåpen og befinner seg rett ved badeplassen ved Mønevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er lenger nord i marka. Gården til høyre i bildet ble nesten begravd i et jordskred for noen år siden.

Ja, nå ser jeg det:-) Det er Helgehaugen. Stemmer at Vestenden gård neste ble begravd i et skred noen år tilbake.. Bildet er vel tatt fra Kollern. Fin topp det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mystiske åsen er Helgehaugen hvor man kan se restene av gjørmeskredet som gikk for noen år siden, samt gården som nesten ble most. Tror bildet kan være tatt fra oppgangen til Pershusfjellet.

Det vannhjulet i Østmarka er gjengitt i Lørenskog kommunes byvåpen og befinner seg rett ved badeplassen ved Mønevann.

Riktig. Det er Vasshjulet, som det kalles, ved Mønevann. Drev i sin tid Østmorksaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Helgehaugen ja (og Vestenden gård nederst, Mylla synes ikke i bildet). panda var vel først ute med riktig svar på det. Men bildet er tatt fra toppen av Kollern.

hehe, ja! jeg skrev mitt innlegg likt med han. postet det bare litt sent:-) så panda: så ikke ditt før jeg hadde postet mitt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det bildet har jeg også tatt, men jeg turte ikke gå så langt utpå... Dessuten ville jeg gjerne ha med en solid sprekk i fjellet som går litt lenger inn.

Flott sted! Blir tur 1 i kapittel 1 i min nye bok om østmarka som kommer når snøen går. Pokker, nå sa jeg det. Og det som skulle være hemmelig... jaja.

Åja, svaret. Hauktjern, selvsagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det bildet har jeg også tatt, men jeg turte ikke gå så langt utpå... Dessuten ville jeg gjerne ha med en solid sprekk i fjellet som går litt lenger inn.

Flott sted! Blir tur 1 i kapittel 1 i min nye bok om østmarka som kommer når snøen går. Pokker, nå sa jeg det. Og det som skulle være hemmelig... jaja.

Åja, svaret. Hauktjern, selvsagt!!

Riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har nøtter der vites ikke, men det skulle ikke forundre meg meget om dette er på Sørskogen, Lillomarka....

En liten kuriositet;

her på Sørskogen har en - for meg - ukjent kunstner beprydet veggene med sine morsomme karikaturer. Legger ved et lite eksempel. Herved anbefales et besøk til stedet, de har servering i helgene. Ligger 2 km nord for Lilloseter.

post-5652-133474609615_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.