Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til tur - tidlig April


Pakstar

Anbefalte innlegg

Hei

5 kompiser fra Oslo ønsker hjelp fra andre villmarkinger. Vi skal på en helgetur til fots i april. Hvor kan vi dra?

- Vi er fra Oslo - kan ta toget/bilen ett par timer vekk fra Oslo

- Vi skal gå - ikke bruke truger eller ski

- Ønsker å gå fra A til B med 2 overnattinger underveis

- Ønsker å sove under åpen himmel første natt (evt. presenning / gapahuk)

- Hvis mulig overnatte på en DNT hytte andre natt før vi ankommer togstasjon el.l som gjør det lett å komme hjem igjen til sivilasjonen.

Har dere noen gode forslag??

Takker for alle innspill

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette er veldig vanskelig. April er en slags mellommåned. Det er utmerket skiføre på fjellene og fortsatt litt snølagt og isete i skogen. Hvis du er imot å bruke ski/truger, skulle jeg ha satset på et lavliggende skogsområde. Hva med en av kyststiene? Fra Oslo vestover er det kyststi, der det skal være noen overnattingshytter. Jeg tror de må bestilles på forhånd. Muligens finnes det også slike stier langs sørlandskysten.

Husk å ta med brodder... kan være praktisk hvis du går gjennom skogen med masse hålke.

Alternativt: ta fergen til Danmark og gå en tur der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er helt enig med deg - april er en "mellommåned" - det er akkurat derfor jeg spør om jeg hjelp :)

Grunnen til at vi ikke skal stå på ski/truger er fordi en del av gutta ikke har dette utstyret enda. (står på ønskelista til jul:)

Hvor begynner kysttiene i Oslo? Hva er disse merket som på kartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er helt enig med deg - april er en "mellommåned" - det er akkurat derfor jeg spør om jeg hjelp :?:

Grunnen til at vi ikke skal stå på ski/truger er fordi en del av gutta ikke har dette utstyret enda. (står på ønskelista til jul:)

Hvor begynner kysttiene i Oslo? Hva er disse merket som på kartet?

På vestsiden av Oslofjorden:

http://www.oslofjorden.org/kyststivest.html

På østsiden:

http://www.oslofjorden.org/kyststiost.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.