Gå til innhold
  • Bli medlem

Storlifjellet, Hinnøy Lørdag 14.02


runegutt123

Anbefalte innlegg

Familien var en liten tur over Storlifjellet, forbi Småvatnan.

Min Sønn på snart 13, har fått det for seg at han er sprekere enn far.

Så for å forhindre krapylet fra å få for mange ville ideer, har jeg hengt på ham opp bakkene, som en klegg.

Dette var første tur på mine nyinnkjøpte Åsnes Ingstad.

Skiene er supre i løssnø, men "wobbler" i skooterspor.

Er positivt overraska over hvor godt smurninga sitter på skia.

Mine nu pensjonerte 1987 modell Atomic Mountain Telemark, har en helt anna sole, god å kjøre med, elendig å smøre.

For de som er ukjendt med Storlifjell, er det dette folk flest kaller Kåringen.

Grunneier har retta meg, Kåringen er omtrent nede ved havet, rundt veikrysset.

Supert vær.

I bakgrunnen sees Strandstinden.

post-1426-133474607729_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Kjempeflott bilde Rune :)

Jeg har utrolig lyst til å gå Strandstinden, er det greit å gå opp med toppturutstyr fra Kanstad-siden (jeg kjører via LOFAST fra Lofoten)? Eller bør man helst gå opp fra Fiskfjorden? Fra Kåringen der hvor dere står på bildet ser det forøvrig bratt og skredfarlig ut å komme seg til toppen, men mulig synsbedrag...(?)

Flott du er fornøyd med dine nye Ingstad-ski, har prøvd slike selv (Combat Camo, samme ski men helt hvit). Straks Nansen-skia mine anses tilstrekkelig "utslitt" blir Ingstad mine neste fjellski! :P (dvs; jeg har jo ennå ikke prøvd Vetletind, kanskje de er enda bedre?? :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Kjempeflott bilde Rune :?

Jeg har utrolig lyst til å gå Strandstinden, er det greit å gå opp med toppturutstyr fra Kanstad-siden (jeg kjører via LOFAST fra Lofoten)? Eller bør man helst gå opp fra Fiskfjorden? Fra Kåringen der hvor dere står på bildet ser det forøvrig bratt og skredfarlig ut å komme seg til toppen, men mulig synsbedrag...(?)

Flott du er fornøyd med dine nye Ingstad-ski, har prøvd slike selv (Combat Camo, samme ski men helt hvit). Straks Nansen-skia mine anses tilstrekkelig "utslitt" blir Ingstad mine neste fjellski! :) (dvs; jeg har jo ennå ikke prøvd Vetletind, kanskje de er enda bedre?? :) )

Ca. 2 km før du kommer til Fiskefjorden fra Kåringen vil du se kraftledninger krysse veien. Finn en utkjørsel og parker på. Så er det bare og traske seg oppover ved å følge kraftledningene. Ja det kan være stor rasfare i omårdet så vær oppmerksom.

Fantastisk flott utsikt på toppen og en fantastisk nedkjøring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott bilde Rune :?

Jeg har utrolig lyst til å gå Strandstinden, er det greit å gå opp med toppturutstyr fra Kanstad-siden (jeg kjører via LOFAST fra Lofoten)? Eller bør man helst gå opp fra Fiskfjorden? Fra Kåringen der hvor dere står på bildet ser det forøvrig bratt og skredfarlig ut å komme seg til toppen, men mulig synsbedrag...(?)

Flott du er fornøyd med dine nye Ingstad-ski, har prøvd slike selv (Combat Camo, samme ski men helt hvit). Straks Nansen-skia mine anses tilstrekkelig "utslitt" blir Ingstad mine neste fjellski! :) (dvs; jeg har jo ennå ikke prøvd Vetletind, kanskje de er enda bedre?? :) )

Ca. 2 km før du kommer til Fiskefjorden fra Kåringen vil du se kraftledninger krysse veien. Finn en utkjørsel og parker på. Så er det bare og traske seg oppover ved å følge kraftledningene. Ja det kan være stor rasfare i omårdet så vær oppmerksom.

Fantastisk flott utsikt på toppen og en fantastisk nedkjøring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 2 km før du kommer til Fiskefjorden fra Kåringen vil du se kraftledninger krysse veien. Finn en utkjørsel og parker på. Så er det bare og traske seg oppover ved å følge kraftledningene. Ja det kan være stor rasfare i omårdet så vær oppmerksom.

Fantastisk flott utsikt på toppen og en fantastisk nedkjøring:)

Takk for det eTind :D

Jeg la faktisk merke til den høyspent-kryssingen i ettermiddag når vi kom kjørende fra Sverige (fantastisk dag på grensen forresten!! :D:D:D ). Ser at nedkjøringen må være best her, men når man kommer E 10 fra Lofoten er det fristende forsøke gå opp første mulige plass, som er fra Kanstad (men det er kanskje "kjipere" nedkjøring denne veien med allround-ski og telemarkbindinger?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det eTind 8)

Jeg la faktisk merke til den høyspent-kryssingen i ettermiddag når vi kom kjørende fra Sverige (fantastisk dag på grensen forresten!! :D:D:D ). Ser at nedkjøringen må være best her, men når man kommer E 10 fra Lofoten er det fristende forsøke gå opp første mulige plass, som er fra Kanstad (men det er kanskje "kjipere" nedkjøring denne veien med allround-ski og telemarkbindinger?).

Anbefaler at du tar deg en tur oppover til toppen, du kommer ikke til å angre. Det går fint å gå fra Kåringen via Kanstadfjellet, men har ikke selv startet der. Strandstind er en av mange fine fjellturer i området. Kongsviktinden (977moh) og Sætertinden (1094moh) som du kjører forbi mot Tjelsundbrua er også meget attraktiv på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.