Gå til innhold
  • Bli medlem

Superundertøy til trening


gjerv

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg nytt superundertøy til trening på vinteren. Her på Vestlandet blir det jo ikke så kaldt så jeg er ikke interessert i de varmeste superundertøy variantene.

Jeg så at bladet Birkebeiner hadde Odlo som testvinner, men det er kanskje ikke så rart når Birkebeineren har Sport1 som sponsor, og Odlo kun selges hos Sport1. Derfor ble jeg skeptisk til den testen. Jeg har ikke funnet andre tester.

Har ikke funnet noen tråder om superundertøy, så jeg er interessert i erfaringer og tips på superundertøy, syntetisk og ikke ull, som kan brukes i den midle vinteren på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det ikke er no fasit her, kommer jo an på aktivitetsnivå osv.

Selv er slank og uten særlig mye naturlig isolasjon :)

Gikk 43km på ski i går, i -11 til -7 grader, da hadde jeg HH Dry (bukse og overdel) under ski-dressen. Fungerte helt utmerket. Selvsagt litt kaldt i de bratteste utforbakkene, men syns klærne transportere fuktigheten i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Bavac. Det har fungert best for meg i forskjellige temperaturer, dessuten blir det ikke slitt. Det tåler tydligvis vask etter vask etter vask.

Jeg bruker det først og fremst til løping, men også skigåing og sykling. Bruker det også til dagsturer eller korte overnattingsturer når det ikke er for kaldt og jeg når jeg har store planer om å svette mye.

Jeg likte best den kvaliteten som ser ut til å være ribbestrikket, men den selges ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker t-skjorter i bomull med et eller annet langermet over, stillongs eller treningsbukse for beina, og vindtett ytterst (grilldress). Det har fungert utmerket, men det gir meg ikke anledning til å stoppe å prate kjenning for lenge. Blir veldig fort kaldt når jeg stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.