Gå til innhold
  • Bli medlem

FJELLSKISTØVLER DAME, anbefalinger?


elis

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å kjøpe Åsnes Holmenkollen med fellelås og manuell BC binding for turer i og utenfor løyper på fjellet, men ingen toppturer. Noen anbefalinger angående gode og varme støvler som ikke gir gnagsår i innkjøringsperioden? Dame med normalt bred fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Først vil jeg spørre om du virkelig vil bruke Holmenkollen skia i fjellet, særlig hvis du vurderer å gå utenfor preparerte løyper. Det er en relativt smal ski som passer fint i oppkjørte løyper i marka, og på fjellet. Men hvis du skal utenfor preparert løype tror jeg du vil få noen utfordringer. Dette er det mange som mener noe om selvsagt, men min erfaring er ikke så god med smale ski utenfor løypene. Åsnes Amundsen er kanskje et bedre alternativ, eller Fischer E99, Madshus Glittertind (de to siste har ikke kortefell systemet til Åsnes, men det fins feller til disse skiene også)

Når det gjelder damesko har jeg veldig lite å komme med desverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Først vil jeg spørre om du virkelig vil bruke Holmenkollen skia i fjellet, særlig hvis du vurderer å gå utenfor preparerte løyper. Det er en relativt smal ski som passer fint i oppkjørte løyper i marka, og på fjellet. Men hvis du skal utenfor preparert løype tror jeg du vil få noen utfordringer. Dette er det mange som mener noe om selvsagt, men min erfaring er ikke så god med smale ski utenfor løypene. Åsnes Amundsen er kanskje et bedre alternativ, eller Fischer E99, Madshus Glittertind (de to siste har ikke kortefell systemet til Åsnes, men det fins feller til disse skiene også)

Når det gjelder damesko har jeg veldig lite å komme med desverre :)

Takk for tips. Jeg har sammenlignet Åsnes Holmenkollen og Amundsen (ønsker veldig integrerte kortfeller), og fordelen med Holmenkollen er at skiene er lette med 3/4 stålkanter, høy tupp (i motsetning til Fischer) og bred ski foran med godt innsving, som også er smale nok til nypreparerte spor. Dette kombinert med min vekt og høyde (60 kg/175 cm) gjorde at kunderådgiveren fra Åsnes anbefalte disse skiene da jeg fort blir sliten av å klatre oppover med tungt utstyr, og Amundsen er vesentlig tyngre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.