Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Alpinisten 130 l


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Bergans Alpinisten 130 l

Har lest litt på forskjellige sider inkludert her på fjellforum om sekken. Jeg lurer på hvor mange liter sidelommene rommer. Det står også noe om et drikke system, er dette noe som følger med på alle, eller kun ekstrautsyr. Hvor stor blir sekken hvis en tar av topp lokket samt sidelommene?

Er det noen med erfaring med denne sekken, ikke nøl med å si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 2002-modellen, og den kan beskrives i korte trekk som: tung, solid, ganske godt bæresystem, tung og enda tyngre etter en dag med svette eller regn. Bæresystemet sugde til seg det som var av fuktighet, og veide helt sikkert en kilo mer enn når den var tørr.

Sidelommene vil jeg tippe at var på ca 5-7 liter hver, og jeg droppet dem veldig fort. Mer enn nok plass i sekken uten. I allefall for min del. Relativt smarte løsninger med hensyn til plassering av stropper osv.

Kjøpte en Arc'teryx Bora95 i 2007 og oppdaget da at Bergans ikke er verdens beste på bæresystemer og komfort. Kommer ikke til å kjøpe en sekk derfra igjen, men det kan like gjerne skyldes hvordan sekken ikke passet min rygg som noe annet.

Husk å prøve sekken i butikken, med vekt i. Først da vil du se om den passer. Om noe kjennes litt galt ut da, kan du være sikker på at det føles VELDIG galt ut etter 4 timer med 30 kilo i sekken...

Og om jeg ikke nevnte det, sekken er tung :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nyeste modell av Alpinist II (samme sekk, men rommer "bare" 110 liter).

God og solid sekk som tåler mange kilo.

Da jeg skulle kjøpe sekk i sommer, prøvde jeg mange forskjellige sekker. I butikken lastet jeg sekkene med div. telt slik at vekten skulle

komme opp i 20-30 kilo. Alpinist-sekken var en av de sekkene som passet meg best.

Den får også pluss for stor åpning sånn at det er lett å få inn sovepose og annet volumiøst stæsj.

Drikkesystem følger ikke med, men det er ordnet løsninger for dette.

Ring Bergans så får du sikkert vite hvor store sidelommene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.