Gå til innhold
  • Bli medlem

Stetind i Nordland, normalveien


Kim

Anbefalte innlegg

Annonse

Gå opp til Halls fortopp, klyve eggen bortover (eventuelt sikre med tau på et luftig og utsatt punkt), veien gir seg noenlunde selv. Det kan være greit å sitte skrevs over eggen til tider. Når man kommer til "de ti forbitrede fingertak" som befinner seg på vestsiden av eggen må man sikre 5-10 meter (firer-klatring kanskje) - deretter noenlunde enkelt til toppen. Samme vei tilbake, men det finnes et boltet rapellfeste ved rett over klatrepassasjen, 5m rapell.

Man trenger vel egentlig ikke så veldig mye sikringsutstyr.

Legger ved et bilde, utrolig flott topp forresten. Anbefales.

post-389-133474386787_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Klatringen er på vestsiden ja, men ruta du har på bildet går på eggen hele veien. Det gir seg vel selv hvor vi må slippe oss ut i fjellsida? Det er en hylle der som må balanseres bortetter? Videre rett opp på eggen igjen?

Stetind er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har det seg slik at jeg ikke finner den fører for stetind pdf fila jeg hadde en plass på pc-data-maskinen-min....

du kan jo klatre begge pilarene....

Når det gjelder normalveien så er det bare å løpe oppover fjellet mot halls fortopp og når du står der så er det ikke så veldig vanskelig å finne veien til toppen....

Det er liksom bare en vei og det er oppå eggen...

Jeg som personlig lider av høydeskrekk holdt på å gjøre i buksa der og fikk skikkelig hetta til tider så vi sikra hele veien og gikk løpende... Uten tau hadde ikke jeg kommet opp... Det er helt sikkert...

Kall meg gjerne en pyse.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.