Gå til innhold
  • Bli medlem

Innerdalen...


terjeg

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det toppturer, fisketurer eller fotturer du foretrekker?

Området er kanskje best for toppturer, med Innerdalstårnet som den mest åpenbare. Ellers er Trolla, Skardfjell, Storsalen alle mulig å nå for fjellvante klyvere.

Turen over til Storlidalen er flott og lett å gå, og gir et par alternativer.

Hilsen Tore

post-5526-133474607015_thumb.jpg

post-5526-13347460703_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder!

Vi er en broket forsamling, så det blir nok litt ymse ønsker. Noen vil sitte sitte på baken og fiske, så vi har lånt oss en hytte ved Langevann, mens andre ønsker litt mer utfordrende dagsturer med telt på ryggen, evt. toppturer med dagstursekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Innerdalsvannene sentralt i Innerdalen er det fisk og det er også muligheter for utleie av båt ved Renndølssetra (som forøvrig er verdt et besøk i seg selv). I Innerdalsvannet skal det sies at det er en del smått, men har du god tid så er det muligheter at dere får noen større fisk.

Av dagsturer i området vil jeg anbefale Bjøråskardet der det er flott utsikt. Turen dit går på T- merket sti, men det er 700 sammenhengende høydemetre så det gjelder å ha god tid og flott vær.

Innerdalstårnet er jo et mer luftig og viltert alternativ. Selve toppen er svært bratt og det gjelder å ha tørt vær. I tillegg bør man ikke ha for store høydefornemmelser.

andre mulige topper er Såtbakkollen, Trolla og Vinnufjellet. Alt etter eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Når forsvinner snøen i Innerdalen? Kunne tenkt meg å gå noen turer der i vår/sommer, men er helt blank på hvor lenge snøen ligger i området...

Hei

I turgledens tjeneste tillater jeg meg å sitere Eystein på Renndølsetra fra en mail nylig.

Han må vel nesten være den som er flinkest til å svare på det ;)

"Når det gjelder snøforholda er det veldig variabelt, men først i juli er

det i alle fall greit å gå alle dei merka turløypene. Innerdalstårnet bruker

også å være ok da."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.