Gå til innhold
  • Bli medlem

Dustete dippedutter


Terje WJ

Anbefalte innlegg

Dere har sikkert gått inn i en sportsbutikk og fått øye på en sinnsyk dustete dings som liksom skal gjøre livet ute i naturen mer lettvint. Jeg har himlet med øynene flere ganger, og skjønner meg rett og slett ikke på dem som gidder 1) Å tenke ut et dusteprodukt, 2) Designe det, 3) Finne underleverandører for å kunne produsere det, 4) Sette i gang produksjon, 5) Tilby det til sluttforhandlere, 6) Gå god for det... Hvilket de neppe gjør, all den tid ethvert dusteprodukt er et innlysende dusteprodukt og ingen ved sine fulle fem vil gå god for det.

Men så har vi den kyniske økonomen med en underfundig sans for alt det ubrukelige såkalte friluftsmennesker kan finne på å kjøpe.

XXL selger denne teleskopiske grillpinnen. Hurra!!

Nedenfor er det et bilde av en kniv med kompass og lykt. Eh? Leste jeg riktig? Jepp! Hei og hå! Koster visst 85 kroner, og annonsen understreker at den er av god kvalitet. Den er dog ikke til salgs i en sportsbutikk.

post-898-133474606901_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde jeg skulle få servert noen skikkelig idiotprodukter i fanget jeg nå.

men det var det altså ikke.

grillpinnen er ikke så dum, vel kankjse når du har rundet tredve, og vet å spikke utstyret i skauen selv.

men hva om du har med deg guttungen på 4 år rundt sognsvann en søndags ettermiddag, og planen er å grille med en engangsgrill e.l. da fungerer den grillpinnen glitrende etter min mening.

så har vi kniven,kompasset og lyset. også et fantastisk redskap i mine øyne. riktignok ikke for den tredve år gamle mannen som tilbringer haugevis av døgn i fjellet, men for en 8 år gammel gutt som synes kompass og lys er gøyale ting å leke med. så hvorfor ikke. han får spikket lit også.

tenker litt tilbake på sine barndomsdager, hvor fascinerende det var med verdens sløveste rambokniv og verdens dårligste ommelykt. for ikke å glemme drøssevis av andre rariteter som egentlig aldri fungerte. men gøy var det likevel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det lages mye dustete duppeditter skal jeg være enig i. Men grillpinnen fra xxl har jeg faktisk mange av selv.

På klassetur med 30 gærne elever med kniv fungerer disse utmerket, såfremt man ikke ønsker snauhogst.

En ting jeg vil trekke fram er en eggholder.slik at man kan ta med rå egg uten at de knuser på tur.

Veeeeeldig praktisk for de som ønsker det. :D

post-1880-133474606902_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fins utstyr til enhver bruker. Kniv/kompass/lyset er laget for barn, og at barn kommer seg ut og leker i skogen ser jeg som svært meningsfullt. Litt vanskelig å si "gå ut og lek" uten å legge opp til at de skal ha noe å gjøre. Teleskopisk grillpinne er genial på stranda. Eggplastikk er sikkert praktisk hvis man skal ha egg i en sekk og komme seg til hytta. Bananhylse begynner å nærme seg gråsonen etter min oppfatning, men det er sikkert fint for å beskytte både skolebøker og banan. Og bestikk i tre og sånt. Kjekt å ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggholderen er genial! Bruker den ikke på tur, men når vi skal på hytta. Vi må gå et stykke for å komme på hytta, og da er det greit å bare kunne stappe eggene i pulken eller sekken. Aldri opplevd et knust egg med den. I vanlig eggekartong kan det fort bli en trist affære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"AND REMEMBER - NEVER ALLOW THE LIQUID INSIDE YOUR BOTTLE TO FREEZE, EVER! This will crack your bottle and render it useless. MYSIGG.com will NOT replace bottles damaged due to freezing, and SIGG bottles do not crack unless liquid inside them froze."

Hahaha, jævla praktisk med turvannflaske som ikke tåler is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teleskopisk grillpinne er genial på stranda.

Ja, er ikke alle steder det er buskevekster heller. Var på grilltur i høst med noen som dro fram slike teleskopiske grillpinner, og jeg syntes det var genialt. Ikke brenner grillpinnen av heller.

For øvrig enig i at det lages altfor mye ”kjekt å ha” dingser. Ser bare i roteskuffen hjemme på kjøkkenet hvor alle sleiver, øser, boksåpnere, grillutstyr etc ligger. Er vel bare 30% av det som ligger der vi egentlig bruker… :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke beregnet på 3 hektos ørret, men de fleste som har elvebåt har laget seg en prest.

Ser for meg monsen når han ligger og hamrer med knyttneven på en 12 kg laks.

Akkurat. Dette kan man enkelt kan lage eller finne seg. Ellers finnes det mange andre metoder å avlive fisk på enn å banke den i skallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenleggbar turwok, ligger i boden og der skal den få ligge. Forstår fortsatt ikke hva jeg tenkte på!

Du tenkte vel på alt det snackset som du kan lage i en wok? :)

På en gramjeger-tur blir den totalt overflødig. Men til ganske mye mat er det mer realt å røresteke i en litt stor wok enn i en vimsete liten turbruk- aluminiumspanne. Har lagt mye snadder i woken. Rørestek litt kjøtt, sleng på litt grønnsaker, muligens litt nudler om man vil være ekstra asiatisk, sleng på litt god saus, rør rundt i 2 min og server. Se i en asiatisk wokekokebok, eller drit i det og bare kapp opp noe kjøtt og andre godsaker. Det den IKKE duger til er

- turer hvor man finteller gram

- pannekaker (sikkert mulig, men tror ikke det er hensiktsmessig med mindre man er SVÆRT flink og veldig pannekakesulten)

Biffsteking har jeg aldri prøvd, men vil tro det går om man ikke har for store stykker (pga den runde formen) og steker en biff om gangen.

Wok eller ikke blir da a) vektspørsmål og :D avhengig av hva slags mat man ønsker seg/pleier lage på tur.

Hjemme lager jeg wok-mat i en støpejernsgryte. På tur foretrekker jeg en wok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Imponer dine venner - bli KONGEN i teltleiren!!!!

ifølge selger brukes "Rescue Camping 25 - mobil comfort" av personer som er ute i naturen.....

Legg også merke til den søte lille spaden som følger med!!

Løp.....(og kjøp????)

Det er det verste jeg har sett!!

Jeg vet at ekspedisjonsmannen Mike Horn bruker en kjele som han også skiter i når det er veldig dårlig vær og ikke kan gå ut av teltet. Kanskje en løsning som burde kommersialiseres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponer dine venner - bli KONGEN i teltleiren!!!!

ifølge selger brukes "Rescue Camping 25 - mobil comfort" av personer som er ute i naturen.....

Legg også merke til den søte lille spaden som følger med!!

Løp.....(og kjøp????)

Selve navnet på "dassen" var jo imponerende da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.