Gå til innhold
  • Bli medlem

recon pack 125 liter


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om denne sekken (recon pack) er for stor til meg, jeg er ca 1,80 m.

Vurderer en Stor sekk og har hørt mye bra omtale.

Hvis noen vet noe som kan hjelpe meg i mitt valg setter jeg stor pris på svar.

Håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om sekken er for stor avhenger mer om hva du skal bruke den til.

Den er justerbar i lengde, og du burde kunne bruke den uten problemer.

Gramjegerne liker ikke denne sekken siden de mener at den veier for mye.

Jeg er ikke så opptatt av vekt, og har selv sekken. Jeg er kjempefornøyd - topp bæresystem, spesielt det bevegelige hoftebeltvet er en fin detalj. Det gjør det mye enklere å gå i ulendt terreng. I og med at det er en rammesekk betyr det ikke så mye om du pakker litt skjevt, og du kan bære tunge bører med denne.

Faren er at man tar med seg mer enn man trenger siden det er såpass god plass...

Men jeg nøler ikke med å anbefale på det sterkeste!

Jeg mener at du absolutt må passe på å få siste utgave (synkroflex). Det finnes flere eldre varianter, så vær oppmerksom

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, virker som du kjenner sekken tålig godt, håper du kan hjelpe meg med noen av spørsmålene

I Det stod at sidelommene kan kobles av. Hvor mange liter er disse sidelommene er på (er 125 l inklusiv lommene)

II Har du hatt problemer med stoffet, glidlåser, rammen eller lignende.

III Når du har med telt på tur, pakker du det oppoi sekken eller er det feste muligheter uten på.

IIII Savner du ei hylle under til eventuelt et telt.

V Jeg lurer også på om det var noen andre sekker du vurderte da du kjøpte den.

Håper du kan hjelpe meg i et valg av ryggsekk Henrik.

mvh Håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, virker som du kjenner sekken tålig godt, håper du kan hjelpe meg med noen av spørsmålene

I Det stod at sidelommene kan kobles av. Hvor mange liter er disse sidelommene er på (er 125 l inklusiv lommene)

Blir en bra stor svipptursekk

II Har du hatt problemer med stoffet, glidlåser, rammen eller lignende.

Nei, det holder militær misbruk

III Når du har med telt på tur, pakker du det oppoi sekken eller er det feste muligheter uten på.

nedi sekken. Er plass til en hel familie nedi i tillegg.

IIII Savner du ei hylle under til eventuelt et telt.

Da måtte jeg i så tilfelle bli minst 30 cm høyere. Jeg er 187. Her er plass i bøtter og spann

V Jeg lurer også på om det var noen andre sekker du vurderte da du kjøpte den.

Vurderte Bergans sin pakkramme, men den likte jeg ikke. Kjøpte brukt militært, og da får du 5-10 sekker for samme pris som en ny.

Håper du kan hjelpe meg i et valg av ryggsekk Henrik.

Hjelp gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes det er litt vanskelig å se dette på bilder av sekken, men er sidelommene festet med strikker? Tror para-sekken har glidelås.

Hvis ja, blir ikke disse strikkene å strekke seg etter en viss tid slik at sidelommene blir å henge ut ifra sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på en ramsund sekk på 110 liter er det noen som vet om det er noe å satse på?

Det var ingen pakkramme og den kostet en del mindre enn recon pack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den gamle versjonen av Para Ranger og Recon Pack og på begge er sidelommene festet med glidelås. Kan ikke tenke med at de har skiftet til strikkfeste på de nye utgavene! Ville jo rett og slett vært helt idiotisk.

Sekkene er enorme - det er aldri spørsmål om man får plass til noe - heller hvor mye unødvendig man presteres på pakke ned som heller skulle blitt igjen hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har recon pack, og kan ikke si annet en at det er en bunnsolid sekk! Den har et bra bæresystem og tåler tøff behandling.

Anbefales!

Vurderer sterkt en RP, men har hørt at folk mener den veier noe for mye.

Merker du noe til at sekken veier for mye. Folk sier den veier 2 KILO for mye.

Er dette bare ren misunnelse eller ligger det noe fornuftig bak?

mvh Håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt en RP, men har hørt at folk mener den veier noe for mye.

Merker du noe til at sekken veier for mye. Folk sier den veier 2 KILO for mye.

Er dette bare ren misunnelse eller ligger det noe fornuftig bak?

mvh Håkon.

Kommer mye ann på hvordan person du er og hvilke krav du stiller. Jeg er f.eks en fullvoksen mann på 110 kg og 191 på strømpelesten, så jeg tåler å bære en sekk med egenvekt på opp mot 5kg. Husk at dette er en pakkrammesekk, så den er mye mer stabil og en kan bære tungt, meget tungt før sekken blir ubehagelig. Ihvertfall jeg, men er du en liten dame eller gutt blir det nok noe annet muligens, veldig individuelt hva en kan bære og tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med tObbE! De to kiloene bryr jeg meg ikke om. Fordelene med rammesekk oppveier dette etter min mening.

Runegutt123 svarte godt på spørsmålene dine, er enig med han!

Ingen problemer med glidelåser, stoff eller noe. Bunnsolid kvalitet.

Teltet stapper du bare oppi, gjerne øverst og uten pakkposen som følger med. Bare dytt duken nedi der det er plass (og det er det). Selv med min Tyin 5-sesong i sekken, mat osv osv går det helt fint.

Vurderte mange sekker, men falt tilbake på RP.

Velger du RP har du en kanon sekk i mange år.

Mange gjennomtenkte løsninger, slik som at du kan stikke skia ned mellom sidelommene, "lomma" under den ene sidelomma som buesaga akkurat passer nedi, fester over alt og mange rom/lommer, og ikke minst det dreibare hoftebeltet. Dette gir marsj i skrått lende en ny mening :-)

Men alt avhenger om du liker sekken selv, og om den føles riktig! Gå i butikken, legg i vekt og gå lit rundt.

Lykke til!

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes det er litt vanskelig å se dette på bilder av sekken, men er sidelommene festet med strikker? Tror para-sekken har glidelås.

Hvis ja, blir ikke disse strikkene å strekke seg etter en viss tid slik at sidelommene blir å henge ut ifra sekken?

Nei, glidelås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er for alle som kan tenke seg en brukt Reconpack

Åsmund Vik [[email protected]]

Fyren er seriøs. Jeg har handla en guds avgrunds grøde av stæsj, 2 Reconpack for en kompis for 500,-/sekk

Flette nye truger komplette

Forsvarets Skistaver (De eneste skistavene som kan brukes som spyd for isbjørn)

Redningsvester selvoppblåsende ubrukte

Send Åsmund Vik en e-post, så får dere liste over alt mellom himmel og jord.

Muligens er han den direkte årsaken til underskuddet i forsvaret :)

Uansett, servicen er bra, og utstyret like så

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, synd med prisen ja..

Nyeste har dette magebeltet som er vridbart. Jeg synes det er en betydelig fordel.

Ellers har de nyere modellene glidelåsfeste av sidelommer for eksempel, og ny ramme.

Polstring på reimene er også bedre.

Sakset fra en annen artikkel:

- Recon pack synkrofleks er en vidreutvikling av recon pack`n. Hovedsaklig har sekken blitt slankere og høyere samt ett mer komplisert bæresystem som gjør det lettere å tilpasse rygglengde samt ett bevegelig hoftebelte og flere smålommer

Har brukt flere modeller, og mener at det er markant forskjell. Om det er verdt 10-ganger'n i pris må man nesten avgjøre selv. Jeg synes det.

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har nå kjøpt meg recon pack 125 l på XXL.

Har fått mye god info her på forumet, vil også skryte av servicen på XXL i Oslo, veldig bra fagfolk. De gjorde valget mitt enda lettere.

Håper bare jeg har valgt rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil også skryte av servicen på XXL i Oslo, veldig bra fagfolk.

Jøss! Hvilken butikk var det du var innom da? Synes stort sett det jobber amatører der som ikke kan noe annet om produktene sine enn det som står på esken de kommer i... Og stort sett virker det som det er viktigst å overbevise kunden om at han/hun trenger det dyreste produktet uansett egentlig behov. Men de har blitt bedre på service de siste årene :P

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Hvilken butikk var det du var innom da? Synes stort sett det jobber amatører der som ikke kan noe annet om produktene sine enn det som står på esken de kommer i... Og stort sett virker det som det er viktigst å overbevise kunden om at han/hun trenger det dyreste produktet uansett egentlig behov. Men de har blitt bedre på service de siste årene :P

H.

Er vel ganske enig her.

Det lønner seg å sjekke på forhånd evt få hjelp av andre med erfaring for så å handle der det er billigst, som ofte er XXL...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.