Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny membranbukse til datteren


th25

Anbefalte innlegg

Min eldste datter på 18 skal ha seg ei ny bukse. Ho har litt forskjellige jakker som ho skal bruke den til så ho er i utgangspunktet ute etter ei svart bukse.

Buksa skal brukes til det meste som å ut å leke med småsøsken, bakkekjøring og turer der slike bukser kan brukes.

Ho er ikke så stor av størrelse ( ca 1,60 høy og 52 kg, buker S eller XS) så ho har vært rundt å sett litt og fått noen tilbud.

Bergans Sirdal til 2600,-

Bergans Isogaisa til 1500,- (utgått for noen år tilbake?)

Sweet bukser til 1500,- (husket ikke hva den hette men den kostet 3000,- i utgangspunktet)

Max prisen er satt til 3000,-

Jeg kjenner bare til Sirdal jakka men ingen av det andre.

Er dette noe ok valg eller finnes det bedre alternativer på tilbud eller fullpris under 3000,-??

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/1233906202/1233834432

Men damen min fikk ikke bestilt small i denne, evt. kan en small av herreversjonen passe? Er verdt ett forsøk til den prisen iallefall!

http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/1233906202/1233834241

Har ikke sett buksene selv enda, mine bestillinger ble sendt i posten idag så det tar litt tid før jeg får sagt noe om passform etc. men merket er jo uansett anerkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste datter på 18 skal ha seg ei ny bukse. Ho har litt forskjellige jakker som ho skal bruke den til så ho er i utgangspunktet ute etter ei svart bukse.

Buksa skal brukes til det meste som å ut å leke med småsøsken, bakkekjøring og turer der slike bukser kan brukes.

Ho er ikke så stor av størrelse ( ca 1,60 høy og 52 kg, buker S eller XS) så ho har vært rundt å sett litt og fått noen tilbud.

Bergans Sirdal til 2600,-

Bergans Isogaisa til 1500,- (utgått for noen år tilbake?)

Sweet bukser til 1500,- (husket ikke hva den hette men den kostet 3000,- i utgangspunktet)

Max prisen er satt til 3000,-

Jeg kjenner bare til Sirdal jakka men ingen av det andre.

Er dette noe ok valg eller finnes det bedre alternativer på tilbud eller fullpris under 3000,-??

Tommy

Bergans Sirdal er jo perfekt til skikjøring. Eller du kan prøve deg på Bergans Stryn bukse. Jeg mener begge to har glidelås et godt stykke opp også fra beinet.

I tillegg er dem vann og vindtette samt meget fukttransporterende. Norrøna har vel også bra utvalg, men ligger dyrere enn Bergans.

Hvordan Mountain Hardware buksa er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans Sirdal er en bukse som vil være midt i blinken for henne. Dette er bl.a buksa som ble brukt i 71grader nord, så den er hardtestet i alle mulige miljø. Veldig bra bukse, til en fornuftig pris. Dermizax membramen gjør at buksen trenger minimalt med vedlikehold, dvs. ingen impregnering el. I tillegg er det litt stretch i buksa, så den er behagelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene jeg har fått av dere alle.

Ho skal ut en tur i morgen å ta en nærmere titt rundt på bukser.

Jeg er litt enig ang denne Sirdal buksa da jeg også har sett litt på den og synes den virker OK

Er det noen som vet noe om forskjellen på Sirdal og Isogaisa buksa?

Ho synes begge virket fine men har ikke fått prøvd noen av de enda.

Kom gjerne med flere tips

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.