Gå til innhold
  • Bli medlem

Arc'teryx og USA størrelser


jegfryserlett

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe skikkelige klær fra usa, men er usikker på størrelsen på Arc'teryx jakker. Har sett på Theta AR og Beta AR(erfaringer ønskes). Det er vel samme jakke, bare med ulik lengde?

Jeg er 186cm og svært tynn, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for. Bruker Brynje Artic innerst (fryser lett). Mellomlag har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Jakken må være stor nok til og ha flere lag under, men den må liksom ikke bli for stor heller, right? Stoler ikke helt på den størrelse tabellen de har.

"center back to wrist" måler jeg rundt 76cm. tror jeg værtfall.

Brystmål er knappe 94cm(ca).. har dog planer om trening:p

Er det noen her som er høy og tynn, og kan fortelle hvilken størrelse de bruker, samt type jakke og antall lag under, så hadde det hjulpet masse:) blir jo bare tull og sende en jakke som ikke passer i retur til usa.. Jeg har ikke noen butikk i nærheten som selger dette merket, så jeg kan liksom ikke prøve noen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 183 og bruker men's medium i USA sine størrelser. Er vel slik at small i USA tilsvarer norsk medium?

Jakken er iallefall litt løs på meg, men om jeg har på meg en genser under blir den mer en tight nok. Tror det lureste du kan gjøre er å stole på tabellen til Arcteryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da er vi igang værtfall. Setter pris på om folk kan være så detaljerte som mulig (Lengde, vekt, evt. mål, type jakke og antall lag). Vil ikke ha noe bomkjøp.

Ifølge tabellen så skal small passe meg, noe jeg blir skeptisk til da jeg bruker large nå (foret billigjakke). Siden det må være muligheter for flere lag, så må det vel bli medium eller large.

Lurer på om medium blir trang (evt. kort) med flere lag, og om large blir for posete uten. Jeg er og skeptisk til lengden nedover. Hvorfor er det ikke oppgitt mål på lengden? Vil anta Arcteryx kan svare på det, om jeg sender de en mail?

Buksa tror jeg blir noe de kaller medium tall. Den ser ut til og være lang nok, med plass til lag under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok. Ser ut som large blir veldig stor på meg da. Veier jo halvparten av det. Da er det bare lengden nedover som jeg bør finne ut. Er vel forskjell mellom Alpha, Beta og Theta på lengden. kan vel ikke ha en jakke som går over ræva, værtfall ikke i byen. Tror jeg skal sende en mail til Arcteryx og høre om de har mål på lengen i størrelse medium på de forskjellige jakkene.

Edit: Hvordan er lyden på Arcteryx klær? Lager de lyd når man går?

Edit 2: La akkurat merke til at REI.com oppgir lengden på ryggen. Kommer til og kjøpe fra e-omc.com. Tror det blir en Beta AR, men er ikke helt sikker enda. Noen som har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok. Ser ut som large blir veldig stor på meg da. Veier jo halvparten av det. Da er det bare lengden nedover som jeg bør finne ut. Er vel forskjell mellom Alpha, Beta og Theta på lengden. kan vel ikke ha en jakke som går over ræva, værtfall ikke i byen. Tror jeg skal sende en mail til Arcteryx og høre om de har mål på lengen i størrelse medium på de forskjellige jakkene.

Edit: Hvordan er lyden på Arcteryx klær? Lager de lyd når man går?

Edit 2: La akkurat merke til at REI.com oppgir lengden på ryggen. Kommer til og kjøpe fra e-omc.com. Tror det blir en Beta AR, men er ikke helt sikker enda. Noen som har den?

Hallo !

var innom REI her idag (bor i usa)

prøvde et sett med arcteryx klær, Kjempe fine, og varme virket d som! lette og veldig tynne. !

Er ikke sikker på hvilke d var:

Jakke: $475

Bukse: $350

Laget ikke noen spesiell lyd som jeg kan huske. gikk rundt me di i ca 10min å prøvde å klarte, hoppe. osv. med di ! Funket utmerket.!

men en ting jeg savnet var at d var "stretch" i de !

Noen som vet om dette er gode klær?!

Ikke vits å sløse penger på dette om d ikke funker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke stretch i arcterx sine gore tex jakker.

Jeg har selv Sidewinder og den lager sånn typisk gore tex lys når man går - litt sånn svitche lyder når armene svinger litt.

Såvidt jeg husker er Theta jakkene litt tynnere og lettere - har buksen og er utrulig fornøyd med den. :-)

Jeg bruker XL - er 190cm og alt for tung... men synes jakka er akkurat så lang i armene som jeg vil ha de og passe lang i livet. Om man ikke snører igjen Sidewinder vil den henge godt nedpå rumpa - den er ikke en lang jakke for å si det sånn.

Er ikke sikker men tror Theta er litt lengere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Theta AR-jakken i XCR Gore-tex i størrelse medium. Etter hva du beskriver vil medium klart være din størrelse.

Jakken er skåret litt høyt foran og lengre bak slik at den dekker rompa når jeg står.

Lager den umiskjennlige Gore-tex lyden når man går.

Beta jakken er kortere.

Ønsker du et noe "stillere" stoff som også har stretch så har Patagonia flere modeller med deres egen membran, H2No.

Har god erfaring med en jakke fra Patagonia igjennom 3-4 år.

Dermizax (Bergans) har også stretch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kommet frem til at medium vil passe meg. Fant en jakke som har ganske like mål. Dessværre så hadde e-omc salg på Beta jakken til $325. Nå er den satt opp til $369, og medium er utsolgt! Hadde jeg bare kjøpt den i går! Theta er fremdeles på tilbud til samme prisen. Begge jakkene koster nå det samme($369). Tror nok at theta jakken vil gå veldig langt ned på ræva. Hvordan er snøringen? Går det ann og Brette opp den flappen bak, eller snøre opp jakken noe, uten at det ser helt teit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theta er fremdeles på tilbud til samme prisen. Begge jakkene koster nå det samme($369). Tror nok at theta jakken vil gå veldig langt ned på ræva. Hvordan er snøringen? Går det ann og Brette opp den flappen bak, eller snøre opp jakken noe, uten at det ser helt teit ut?

Nok av muligheter for snøring på Theta. Det er ikke slik at den er veldig lang i bakkant.

Hele nedre del av Theta er noe lengre enn Beta, men skjæringen foran gjør at stikklommer på bukser er lettere tilgjengelig samt muliggjør bruk av klatreseler o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til denne erfaringen på rei.com:

I got the small black Theta AR. You will need to size down in this jacket. If you normally wear a Large, get a Medium.I got the small because I usually wear small, however, this is still slightly large on me. I don't mind since it allows for greater layering and all the zip cords will adjust the jacket accordinglyThe first thing you notice is the attention to detail. Everything is perfect. Mine is the ProShell one that is made in China now..not in Canada. So far, I have not noticed a difference in quality.

I love how the back is extra long so it protects your rear on wet ski lifts and sitting on snow.

I recently used this in the 0 degree, -30 degree windchill along with 30-40mph winds in our crazy Chicago weather while skiing up north and I didn't feel a thing. I am now in love with this jacket. It seems very light and fragile and it makes you wonder if this is "heavy duty" enough for ski crashes and wipeouts but it is amazing. This jacket is made for camping, raining, skiing, backcountry, mtn climbing, etc.

Just do not wear this jacket around as a casual jacket because the extra length in the "rear" makes your butt look extra pudgy and does not look very attractive.

If you wanted an arc-teryx for casual wear (are you crazy? why would you spend [$] on a jacket to just wear it around the city?) just get the normal length ones (not the ar)

På tur har kanskje ikke dette så mye å si, men jeg kommer til og bruke den overalt. Beta kommer til og gå ca halveis over ræva, og Theta er 32 tommer bak, mot Beta's 29,2. Jeg tror det kommer til og se rart ut. Jeg har en jakke som er ca 29 tommer, og den bør definitivt ikke være lengre enn det. Spørsmålet nå, er om jeg skal vente til de får medium Beta på lager igjen, eller kjøpe resten av klærne og ta jakken senere. Alt jeg skal ha er på tilbud nå, så jeg risikerer jo og miste flere varer som har nedsatt pris.. Jeg får sende en mail og høre når de tror de får den inn igjen.

Takker for tilbakemeldingene så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på denne "erfaringen" du fannt, så har jeg prøvd Theta`n, og den er ikke så lang i snittet at det ser rart ut til bybruk! Husk at det er en fenomenal passform på disse jakkene, og strammemuligheter i bunn! Super jakke på fjellet som i byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh.. jeg sliter med og velge mellom Beta og Theta AR. Nå har jeg aldri lagt merke til lengden på jakker folk går med, men er det normalt at en jakke dekker hele rumpa når man står da? Vil ikke det se ut som man har en veldig lang rygg og korte ben? Jeg har som sagt en jakke på 29 tommer (fra bunnen av kragen og ned) og theta er 32 fra bunnen av kragen, altså 3 tommer lengre. Noen som kan dobbeltsjekke at jakken faktisk er så lang? Jeg syns jakken jeg har er i grenseland på lengden, men jeg har som sagt ikke lagt merke til hva folk faktisk går med.

Ikke mye bilder og finne av disse jakkene. Noen som har "reallife" bilder med de på? Har funnet noen, men ingen som viser baksiden noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg er 191 og 110kg, Theta AR passer til meg i L, da er det enda god plass til undertøy og mellomlag til meg. Tror du skal gå for M, det vil nok passe utmerket for deg ut fra de opplysningene du gir.

Jeg har tenkt på en arcteryx gamma mx hoody. Jeg er 190 og 100 kg. Antar at L skulle holde? (bruker xl i norrøna jakker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vær klar over at ikke alle nettbutikker vil selge deg Arc'teryx og The North Face. De har faktisk ikke lov til å sende det ut av USA/Nord Amerika... Finnes verier rundt det, og noen butikker gir f...

H.

Stikkordet er "jetcarrier.com". Da "får" du en adresse i USA som klærne blir sendt til, som så vidresender det til vårt vakre Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.