Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket fotokamera bruker dere?


Henrikp

Anbefalte innlegg

Fullformat er jo en fordel uansett om du tar landskap eller portrett, men det koster desto mer både for kamera og optikk. Mitt råd er å ha med en enkel form for stativ når man er på tur, enten det er gorillapod eller annet. Da får man uendelig mye ut av kameraet enn når man holder det selv.

 

Jeg har også en 60D, og med stativ klarer den å hamle opp med fullformat uten problemer.

 

Nja jeg er usikker på om du har helt rett. Mitt 5D MkIII koster riktignok nesten 3 ganger så mye som mitt forrige 7D , så at huset er dyrere er riktig.

Men jeg er ikke enig i at man må ha dyrere optikk. På mitt 7D med Crop-sensoren og 18mp er pixeltettheten mye større enn 5D MkIII med 23mp. Dette gjør at jeg ser at 5D MkIII er mindre kresen på optikken enn mitt forrige 7D. Hvis man ser på fullformatshuset Nikon D800 som har 36mp finner man mange artikler der brukere sier at kameraet krever god optikk , stativ eller raske lukkertider. Dette fordi det har en høy pixeltetthet , man ser lettere bevegelsesuskarpheter.

Hvis du mener at et Crop-hus kan bruke rimeligere teleobjektiv på grunn av Crop-faktoren , er dette delvis riktig men man får dette litt tilbake i vidvinkelenden. Dessuten bør man satse på kvalitetsoptikk uansett Crop eller FF.

 

Fordelen jeg ser med fullformat etter å ha hatt et utall Crop-kameraer er at dynamikk, søker , og bedre bildefiler ved høy ISO er de største fordelene med fullformat. Dette er ting som jeg synes gjør den høye prisen verdig.

 

At ditt 60D hamler opp med fullformat uten problemer synes jeg du bør forklare , hvis kameraene har like forutsetninger. Jeg kjenner meg ikke igjen i uttalelsen din. Min erfaring er fra Canon kamera , og har hatt gleden av å bruke 10D , 30D , 50D , 7D og nå 5D MkIII.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i alt du skriver Opas, men er det noen her som fotograferer profesjonelt?

Synes du økt vekt, pris osv. er verdt det når man uansett må bruke stativ for å få skarpe landskapsfoto?

 

Jeg er amatørfotograf, og trives best med lav vekt og fast-optikk. Solgte mitt Canon 24-70L da det ble for stort og klumpete. Også synes jeg fastoptikk gir bedre resultat.

Er strålende fornøyd med Crop-sensor når den får stå stille. Men dersom man kun kjører håndholdt, og knipser mye bevegelige motiver er det selvsagt bedre med fullformat.

 

Jeg har kommet meg litt over det utstyrshysteriet der heldigvis. Har som nevnt tidligere nettopp kjøpt meg et RX100, og er spent på hva jeg klarer å få ut av det når jeg lærer meg å bruke det skikkelig. Tror jeg vil slite med å få skikkelige plakatskarpe bilder fra det med det første.

 

Men selvsagt, brenner dere for foto, er det bare å kjøre på med fete hus og grom optikk. Blir jo slett ikke dårligere bilder av det. Gir mye større arbeidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

 

Men dersom man kun kjører håndholdt, og knipser mye bevegelige motiver er det selvsagt bedre med fullformat.

Bevegelige motiver og håndholdt er ingen ulempe som er knyttet til en bestemt brikkestørrelse, dvs. FF eller crop. Det er vel heller autofokusen, i tillegg til optikken da. Her er faktisk 7D vesentlig bedre på motiver i bevegelse enn 5D Mark II. Nye 5D Mark III har vel samme autofokus som 7D.

Ellers enig med deg angående fast optikk kontra tunge og dyre zoomer. Selv om topp fast optikk også kan være kostbart. Jeg har telezoom og vidvinkelzoom, ellers bruker jeg lyssterk fast optikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7D har kjappere AF ja, men med fullformat vil du kunne tåle høyere ISO og dermed kjappere lukkertid før det gir store utslag på støy i bildet. Men da må man fort opp i 1D klassen for å matche AF og ha iso egenskapene til fullformat.

 

7D har ikke kjappere AF enn 5D MkIII..... 5D MkIII har samme autofokusmodulen som 1D MkIV men har ferre krysspunkt enn 1D serien.

Derimot har 5D MkIII hele 61 autofokuspunkter mot 7D som har 19 punkter , 5D MkIII har også mange flere krysspunkt og fungerer bedre med f5,6 objektiver.

Jeg har hatt 7D før 5D MkIII og her er en vesentlig forskjell med mange flere treff i favør 5D MkIII. Eneste sted 7D er raskere er at 7D kan ta 8 bilder i sekundet mens 5D MkIII kan ta 6. Forskjellen er ikke merkbar for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alt du skriver Opas, men er det noen her som fotograferer profesjonelt?

Synes du økt vekt, pris osv. er verdt det når man uansett må bruke stativ for å få skarpe landskapsfoto?

 

Jeg er amatørfotograf, og trives best med lav vekt og fast-optikk. Solgte mitt Canon 24-70L da det ble for stort og klumpete. Også synes jeg fastoptikk gir bedre resultat.

Er strålende fornøyd med Crop-sensor når den får stå stille. Men dersom man kun kjører håndholdt, og knipser mye bevegelige motiver er det selvsagt bedre med fullformat.

 

Jeg har kommet meg litt over det utstyrshysteriet der heldigvis. Har som nevnt tidligere nettopp kjøpt meg et RX100, og er spent på hva jeg klarer å få ut av det når jeg lærer meg å bruke det skikkelig. Tror jeg vil slite med å få skikkelige plakatskarpe bilder fra det med det første.

 

Men selvsagt, brenner dere for foto, er det bare å kjøre på med fete hus og grom optikk. Blir jo slett ikke dårligere bilder av det. Gir mye større arbeidsrom.

 

Først må jeg si at jeg også er amatørfotograf og tar nok ikke noen superbilder , men jeg har hatt foto som hobby i nesten 30 år. Fikk mitt første speilrefleks til konfirmasjonen , et Canon AE-1 Program :grin:  Jeg har alltid hatt foto som hobby og det gjør meg glad , derfor synes jeg glatt at det er verdt hver eneste krone selv om forskjellene mellom kamera/optikk ofte er liten. Jeg vill ikke kalle meg selv som en person med utstyrshysteri , men det er befriende og deilig med fantastisk kvalitet mellom hendene.

 

Faktisk så er forskjellen i vekt fra 7D til 5D MkIII veldig lite merkbar. Mitt Tamron SP 24-70mm f2,8 VC er relativt stort og tungt men ikke stort mer enn EF-S 17-55mm f2.8 IS som jeg hadde sammen med 7D. På den andre siden er Tamron objektivet klassens eneste med blender f2.8 , bildestabilisering og værsikring i klassen , det er også rangert mellom Canon EF 24-70 versjon I og II når det gjelder optiske egenskaper. Dette er mitt mest brukte objektiv og dekker et stort bruksområde. Men jeg også like fastoptikk veldg godt på grunn av at man kan få dem så lyssterke. Jeg er veldig glad i Sigma A 35mm f1,4 som gir en utrolig skarphet helt fra f1,4 og med en vanvittig skarphetskontroll sammen med FF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 35mm har jeg veldig lyst på. Kommer til å kjøpe den etterhvert, selv om den er litt stor og tung.

Ja det er jeg enig i , den er stor og tung for å være et 35mm fast objektiv. Men konkurrentene er like store. Jeg hadde Canon EF 50mm f1.4 og den var en fjær i forhold , på den andre siden så er Sigmaen sylskarp på f1,4 mens jeg måtte blende ned til f2.8 for å bli like fornøyd med EF 50mm f1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

@tronn - Jeg driver profesjonellt som fotograf :)

 

Optimalt sett skulle fotoutstyr vært mye lettere, i alle fall for meg som alltid ender opp med å drasse med meg alt jeg har og eier :P  Uten tvil er både bildekvalitet og "bokeh" (følelsen av bakgrunnen på store blenderåpninger - 1.4 - 2.8 osv. Bokeh avhenger av måten som blender bladene er formet på).

 

Et godt tips er å oppgradere linse-banken før du går på de dyrere kameraene (5D-III f.eks.) Linsene kan du jo ta med deg videre og har oftest mer å si for kvaliteten på bildet enn kameraet selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Mobiltelefonen her:  Sony Xperia S . Vanntett og støvtett fungerer greit. Brukt gps og tatt masse bilder en heil dag på 11 timer så lange dagsturer er ikke noe problem med tanke på batteri :-) og så trenger eg ikke å vere redd for at det skal bli vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ofte drasset med mye fotoutstyr på tur. Canon speilrefleks EOS 7D med stor utvalg av objektiver. Har veid mye, så i sommer gikk jeg til innkjøp av Canon SX 50. Liten, lett og gir gode bilder. Monterer det på skulderstroppen( for raskt å ha det klart til å ta bilde) og merker ikke at det er der. Veldig fornøyd. Her er et bilde tatt på tur forrige helg. Håndholdt og zoomet til 1200mm!! .abe3atyn.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg finnes ikke det perfekte turkamera enda. 

 

Til vanlig, når det ikke er noe problem med vekt og størrelse bruker jeg Nikon D700. Nesten utelukket med 24mm f1.4 fordi jeg elsker uttrykket det objektivets perspektiv og dybdeskarphet gir. 

Men, 50mm f1.8 og 300mm f2.8 (med 2.0x tc III) er også hyppig i bruk. 

 

Til tur har jeg brukt litt av hvert, men ikke vært helt fornøyd. Lumix LX3 ble jeg aldri helt fornøyd med. Ikke skarpt nok, litt lite oppløsning, for dårlig optikk og aller værst for dårlig dynamic range... 

 

Har lånt et Sony RX100 som er en god del bedre og summa summarum helt greit som turkamera. 

 

Er likevel litt nysgjerrig på å prøve et Ricoh GR som tur og "ta-med-overalt" kamera. 

Det har det jeg føler jeg trenger i en lett og kompakt pakke. Avventer litt hva som dukker opp av nye produkt men ser ikke bort fra at jeg det blir noe ala det etterhvert... 

 

Er spent på hva Sony kommer med av fullformats NEX - hvilken som helst dag snart nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Phaser: Thetaen ser kul ut den! Snevert bruksområde desverre :/ Jeg hadde en fisheye til fullformaten min og har også en GoPro. Fisheye blir fort gammelt når man har det, men er veeeldig morro i starten :)

 

Olympus OM-D E-M5 frister litt som er kompakt hybridkamera med et Voigtländer 25mm f0.95 objektiv... Men så var det prisen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg finnes ikke det perfekte turkamera enda. 

 

Til vanlig, når det ikke er noe problem med vekt og størrelse bruker jeg Nikon D700. Nesten utelukket med 24mm f1.4 fordi jeg elsker uttrykket det objektivets perspektiv og dybdeskarphet gir. 

Men, 50mm f1.8 og 300mm f2.8 (med 2.0x tc III) er også hyppig i bruk. 

 

Til tur har jeg brukt litt av hvert, men ikke vært helt fornøyd. Lumix LX3 ble jeg aldri helt fornøyd med. Ikke skarpt nok, litt lite oppløsning, for dårlig optikk og aller værst for dårlig dynamic range... 

 

Har lånt et Sony RX100 som er en god del bedre og summa summarum helt greit som turkamera. 

 

Er likevel litt nysgjerrig på å prøve et Ricoh GR som tur og "ta-med-overalt" kamera. 

Det har det jeg føler jeg trenger i en lett og kompakt pakke. Avventer litt hva som dukker opp av nye produkt men ser ikke bort fra at jeg det blir noe ala det etterhvert... 

 

Er spent på hva Sony kommer med av fullformats NEX - hvilken som helst dag snart nå? 

Jeg har Sony RX100 og må si meg fornøyd med det.  :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på fjelltur og ikke ren fototur, har jeg med meg Canon 600D og 17-40 4L. I sekken har jeg også med en 70-200 4L IS. Noen ganger er det litt mye å drasse på. Jeg venter på en ny og forbedret versjon av Canon GX1, ev. Sony RX1. Sist nevnte er svindyr!!!

Jeg er periodefotograf (amatør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olympus OM-D E-M5 frister litt som er kompakt hybridkamera med et Voigtländer 25mm f0.95 objektiv... Men så var det prisen da.

 

 

Har fra før ett Canon 400D som ble innkjøpt ifm fødsel av første arving.

Kameraet ble på merkverdig vis bare større og større, og desto tyngre å ta med seg, noe som resulterte i at madamen kom på ideen om at vi burde handle inn ett nytt kamera nå i sommer.

 

Titjiing - Har siklet på Olympus kamereaet siden det ble lansert, men har ikke tatt meg råd til å oppgradere siden jeg allerede har investert i endel linser og blits til Canon kameraet.

Men jammen kom det ikke ett Olympus kameraet i posten, så nå gleder jeg meg virkelig til å ta det i bruk, og da spesielt på tur.

Og det uten at man trenger å bekymre seg nevneverdig for at det skal bli fuktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fra før ett Canon 400D som ble innkjøpt ifm fødsel av første arving.

Kameraet ble på merkverdig vis bare større og større, og desto tyngre å ta med seg, noe som resulterte i at madamen kom på ideen om at vi burde handle inn ett nytt kamera nå i sommer.

 

Titjiing - Har siklet på Olympus kamereaet siden det ble lansert, men har ikke tatt meg råd til å oppgradere siden jeg allerede har investert i endel linser og blits til Canon kameraet.

Men jammen kom det ikke ett Olympus kameraet i posten, så nå gleder jeg meg virkelig til å ta det i bruk, og da spesielt på tur.

Og det uten at man trenger å bekymre seg nevneverdig for at det skal bli fuktig :)

 

Vet hvordan det føles at kameraet blir større og større, en 1D IV og 70-200 F2.8 L IS ender på rett under 4 kilo :S  Den fikk jeg med meg opp Kilimanjaro med et kneppe andre linser. Tungt å bære men det var verdt det! Jeg startet med en 400D og var veldig godt fornøyd til jeg følte at det stoppet utviklingen min, da oppgraderte jeg til 5D MkII og har ikke sett meg tilbake (utviklingsmessig, ikke mtp. vekt hehe). Canon lanserer jo riktig nok lettere linser i Mk II og III versjoner, men de er så sabla dyre og drive å fornye :(

 

Hadde vært kjempeflott om du kunne postet litt erfaringer fra kameraet (Olympusen) når du får lekt deg litt med det; brukervennlighet, finesser, fordeler vs. ulemper - alt du merker og tenker over ved bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det føles at kameraet blir større og større, en 1D IV og 70-200 F2.8 L IS ender på rett under 4 kilo :S  Den fikk jeg med meg opp Kilimanjaro med et kneppe andre linser. Tungt å bære men det var verdt det! Jeg startet med en 400D og var veldig godt fornøyd til jeg følte at det stoppet utviklingen min, da oppgraderte jeg til 5D MkII og har ikke sett meg tilbake (utviklingsmessig, ikke mtp. vekt hehe). Canon lanserer jo riktig nok lettere linser i Mk II og III versjoner, men de er så sabla dyre og drive å fornye :(

 

Hadde vært kjempeflott om du kunne postet litt erfaringer fra kameraet (Olympusen) når du får lekt deg litt med det; brukervennlighet, finesser, fordeler vs. ulemper - alt du merker og tenker over ved bruk. :)

Jeg har Em5 og er veldi fornøyd med utenom "kit-linsen" som rett og slett er for lyssvak. Jeg har derfor 7,5mm, 12, 17 og 45mm i fast til da jeg trenger det. Kitlinsen har egentlig en veldi fin rekkevidde 12-50mm (24-100mm). For min del så blir den bare brukt når det er dritvær;)  Nå kommer Olympus om noen dager til å annonsere en Pro-versjon OMD som også er værtett. Denne er forbedret på alle punkt i forhold til EM5, men er noe større (innebygd grep). Den beste nyheten for min del er 12-40 F2.8 linsen som kommer med. Den skal i sekken min:) Da er det bare en værtett tele som mangler for at dette skal bli det perfekte turkameraet mitt. Pr i dag så bruker jeg overgang til gamle 4/3 standarden der jeg har godlinsene 50-200mm og 90-250. Med rett overgang så er dette også værtett, men tungt.. Men poenget med speilløst er jo å downsize så sjønner ikke hvorfor de ikke har slengt ut noe skikkelig på markedet enda. Kommer vel til jul:)  

 

http://m43blog.com/olympus-om-d-e-m1-specification/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende å ta med seg noe slikt på en tur, om man da ikke har en egen sherpa for slik transport ?  ;-)

 

 

Har 3 måneder med pappapermisjon fremfor meg som starter om 14 dager. så jeg håper jeg skal få litt tid til å leke meg med kameraet.

 

Har nemlig noe å ta igjen når det bla gjelder å ta bilder av ungene.

Førstemann ble utsatt for ett 5 siffret antall eksponeringer første året, mye på grunn av 400D'en.

Da lillesøsteren kom, hadde kameraet som sagt vokst og dermed ble vesentlig mindre.

 

Så ble iPhone innkjøpt, og det ødela vel egentlig alt vedrørende fotograferingen.

Enkelt å bruke, kjapt å dele bilder, men utrolig synd med tanke på bruk av bilder til annet en å vise på mobilskjermen...

 

I år kom den tredje bukkenebruse, så nå er det skjerpings.

 

Nå gjelder det bare å få overbevist madamen at vi trenger ett "mindre" objektiv ( les: lyssterkt og fast brennvidde )

Dog tror jeg Voigtländer er ute av bildet, siden madamen bruker kameraet mer eller mindre kun i Auto, så manuell fokusering og 540 gr med objektiv blir nok ikke aktuelt...

Sikle sikle   får lete litt og se om jeg finner noe interessant som er lettere å få godkjennelse på. :roll:

 

 

 

 

Men ja, skal prøve å kompilere en liten brukeserfaring av kameraet etterhvert  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende å ta med seg noe slikt på en tur, om man da ikke har en egen sherpa for slik transport ?  ;-)

 

 

Har 3 måneder med pappapermisjon fremfor meg som starter om 14 dager. så jeg håper jeg skal få litt tid til å leke meg med kameraet.

 

Har nemlig noe å ta igjen når det bla gjelder å ta bilder av ungene.

Førstemann ble utsatt for ett 5 siffret antall eksponeringer første året, mye på grunn av 400D'en.

Da lillesøsteren kom, hadde kameraet som sagt vokst og dermed ble vesentlig mindre.

 

Så ble iPhone innkjøpt, og det ødela vel egentlig alt vedrørende fotograferingen.

Enkelt å bruke, kjapt å dele bilder, men utrolig synd med tanke på bruk av bilder til annet en å vise på mobilskjermen...

 

I år kom den tredje bukkenebruse, så nå er det skjerpings.

 

Nå gjelder det bare å få overbevist madamen at vi trenger ett "mindre" objektiv ( les: lyssterkt og fast brennvidde )

Dog tror jeg Voigtländer er ute av bildet, siden madamen bruker kameraet mer eller mindre kun i Auto, så manuell fokusering og 540 gr med objektiv blir nok ikke aktuelt...

Sikle sikle   får lete litt og se om jeg finner noe interessant som er lettere å få godkjennelse på. :roll:

 

 

 

 

Men ja, skal prøve å kompilere en liten brukeserfaring av kameraet etterhvert  ;)

0.95 er fristende ja, men på barn i bevegelse så er nok autofokus å foretrekke. Personlig så valgte jeg Zuiko 17mm som er to stopp tregere men en fjerdedel av vekta. Denne kostet meg 3000 i USA. Voiglanderen kostet over det dobbelte. Favoritten i serien er jo zuiko 45. Fikk denne til 2000kr og det anser jeg som å være et røverkjøp.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Em5 og er veldi fornøyd med utenom "kit-linsen" som rett og slett er for lyssvak. Jeg har derfor 7,5mm, 12, 17 og 45mm i fast til da jeg trenger det. Kitlinsen har egentlig en veldi fin rekkevidde 12-50mm (24-100mm). For min del så blir den bare brukt når det er dritvær;)  Nå kommer Olympus om noen dager til å annonsere en Pro-versjon OMD som også er værtett. Denne er forbedret på alle punkt i forhold til EM5, men er noe større (innebygd grep). Den beste nyheten for min del er 12-40 F2.8 linsen som kommer med. Den skal i sekken min:) Da er det bare en værtett tele som mangler for at dette skal bli det perfekte turkameraet mitt. Pr i dag så bruker jeg overgang til gamle 4/3 standarden der jeg har godlinsene 50-200mm og 90-250. Med rett overgang så er dette også værtett, men tungt.. Men poenget med speilløst er jo å downsize så sjønner ikke hvorfor de ikke har slengt ut noe skikkelig på markedet enda. Kommer vel til jul:)  

 

http://m43blog.com/olympus-om-d-e-m1-specification/

 

Det er skjeldent at kit-linsene er noe bra, fast optikk som du kjører er den absolutt beste løsningen, selv om det alltid ender med å bli mer å drasse på hehe.  Må nok en tur på FotoVideo å sjekke ut pro versjonen når den kommer, det ser jo ganske lovende ut fra spesifikasjonene. Så er det kanskje med det som med alt annet, lite å lære av specs.

 

Får satse på julenissen ja ^^,

 

 

Imponerende å ta med seg noe slikt på en tur, om man da ikke har en egen sherpa for slik transport ?  ;-)

 

 

Har 3 måneder med pappapermisjon fremfor meg som starter om 14 dager. så jeg håper jeg skal få litt tid til å leke meg med kameraet.

 

Har nemlig noe å ta igjen når det bla gjelder å ta bilder av ungene.

Førstemann ble utsatt for ett 5 siffret antall eksponeringer første året, mye på grunn av 400D'en.

Da lillesøsteren kom, hadde kameraet som sagt vokst og dermed ble vesentlig mindre.

 

Så ble iPhone innkjøpt, og det ødela vel egentlig alt vedrørende fotograferingen.

Enkelt å bruke, kjapt å dele bilder, men utrolig synd med tanke på bruk av bilder til annet en å vise på mobilskjermen...

 

I år kom den tredje bukkenebruse, så nå er det skjerpings.

 

Nå gjelder det bare å få overbevist madamen at vi trenger ett "mindre" objektiv ( les: lyssterkt og fast brennvidde )

Dog tror jeg Voigtländer er ute av bildet, siden madamen bruker kameraet mer eller mindre kun i Auto, så manuell fokusering og 540 gr med objektiv blir nok ikke aktuelt...

Sikle sikle   får lete litt og se om jeg finner noe interessant som er lettere å få godkjennelse på. :roll:

 

 

 

 

Men ja, skal prøve å kompilere en liten brukeserfaring av kameraet etterhvert  ;)

 

Jeg bar fotoutstyret selv (med unntak av tri-podden, hadde ikke festemulighet på sekken til den). Det var vel totalt åtte kilo fotoutstyr jeg hadde med meg i tillegg til 3L CamelBak og litt klær. Vi hadde sherpaer som bar tursekken, men dagsekken bar vi selv. Kanskje like greit da man skal kle seg til å gå tur i +30 C og 100% luftfuktighet men også til -30 C og null luft. Med det sagt så var det en helt fantastisk tur - de første dagene var mer som søndagsturer mens toppstøtet var 16 timer med heftig tråkking. (6 timer opp og 10 ned, ink. pauser).

 

Det er noe knotete med manuell fokusering, spesiellt i starten! At det ikke er noe for madammen kan jeg skjønne ;) Jeg pleier alltid å vise/fortelle om et objektiv som er et par hakk større og veier endel mer.. Da er det lettere å få gjennomslag for det jeg vil ha! :) Gleder meg til å lese litt om erfaringene dine med kameraet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.