Gå til innhold
peoma

Spørsmål om Primus Omnifuel

Anbefalte innlegg

jeg har en primus omnifuel som jeg har brukt lampeolje på. Har fått tips om at det er bedre med miljøbensin, mindre sot osv. Må jeg kjøpe helt ny flaske og pumpe for å skifte drivstoff?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du må bare bytte dyse på primusen. Pumpen er den samme. Dette er en av styrkene til Omni'en - at man kan bruke flere typer drivstoff.

Hvis du skal bytte innhold i flaska er det viktig å skylle ut restene av parafinen!

Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret. Lurte på hvordan jeg får fjernet parafinrestene i pumpen og flasken best mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøm flaska helt, rist ut det siste og skyll med litt bensin, gjerne to ganger. Bensinen du skyller med skal du ikke bruke til å fyre med. Fyll opp med ny bensin og du er i gang :wink:

Du kan jo vurdere en ny flaske eventuelt, i en annen farge enn den gamle. Kanskje du har behov for parafin til noe annet (parafinlykt eller noe)?

Husk å bruke riktig bensin! Enten Colemans, eller så har Statoil miljøbensin (4-takts)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.