Gå til innhold
  • Bli medlem

Raskeste/beste vei til Litlos på ski i februar ?


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei Jostein!

I utgangspunktet burde raskeste alternativ være å starte fra Middalsbu, men jeg tviler på om det er brøytet helt inn dit siden vi snakker februar.

Jeg ser to muligheter:

*Basere seg på LANG tur fra Valldalsdammen inn til Litlos via Middalsbu (30 km om du følger vinterruta).

*Dele turen i to 21+16 km fra Haukeliseter-Hellevassbu, og neste dag Hellevassbu-Litlos. (37 km ad vinterruta). Tror ikke det er kvistet på den tiden. Sjekk også om hyttene kan brukes med DNT-nøkkel, eller skal du kanskje bruke telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du parkerer ved Bråstøl, litt nord for Røldal, evt. oppe på demningen i den sørlige enden av Valldalsvatnet hvis veien opp dit er brøytet. Forøvrig vil jeg presisere at det ikke er nødvendig å gå via Middalsbu hvis du har telt og skal sove ute, studer kartet og finn en passelig rute som går rett opp i Vivassdalen fra der du kommer i land innerst i Valldalen. Mest trolig vil du finne scooterspor som går i denne retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.