Gå til innhold
  • Bli medlem

kilimanjaro 2008


geilomg

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...

Artig lesning, og helt klart fra en kvinnes synspunkt - hehe.

Som blogger flest når man kommer inne etter at bloggen egentlig er ferdig; litt slitsom å lese pga. mange små skriblerier over tid. Har enda ikke lest alt, men kommer tilbakr og leser resten i morgen.

En dag skal jeg også stå på toppen av Kili. Eller rettere sagt; det skal ikke stå på forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du syns det var artig :)

Det var en helt super opplevelse,og frister til gjentagelse,ikke Kili på nytt,DET er liksom ferdig......det må bli en annen topp......

Iallefall,det er ikke så mye hvilken form man er i rent fysisk som er avgjørende for om man når toppen :)

-i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt super opplevelse,og frister til gjentagelse,ikke Kili på nytt,DET er liksom ferdig......det må bli en annen topp......

Iallefall,det er ikke så mye hvilken form man er i rent fysisk som er avgjørende for om man når toppen :)

Stemmer det! Det er vanlig de unge det blir ramt av høydesyke, fordi de maser for hardt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy att dere liker hjemmesiden vår.

har sett endel unge(inkl meg selv) merke av højda i forskjellge grader. men har og sett topptrente gutter(de var vel i aldren ca 35 +-) som ble slått helt ut i sadlen på elbrus. de var for store!!! hadde helt enkelt for mye muskler, og som dere vet så trenger muskler oksygen, i højde finnes det mindre oksygen slik att de fikk helt enkelt oksygenmangel i musklene i sadelen på ebrus.

men har og sett folk bli slått ut på mye lavere højde. når jeg var på denali(kom riktig nok kun til 4200 moh(ca højde) campen (vi brøt pga kulde) så hadde jeg ikke en eneste antydng til å føle højde. det går med andre ord litt på hvordan turen er lagt opp, dagsform, vetskeintak, søvn, matintak mm. på kili så går man i guidens tempo(dagsplan) som jeg selv synes manglet akklimatisering. tenkte dokk att kommer vi fort opp og fort ned så når ikke højda oss. men vi gikk for sakte for den planen...fin tur uansett.

slutpoenget er att man må tenke når man er i højde, føle på kroppen og lytte til den. ta det med ro og da kommer man opp og ned(ikke minst)

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.