Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor handler du?


Ivan77

Anbefalte innlegg

Heisann, lurte på hvor dere handler mest, billigst og best når det gjelder friluftsutstyr og alt som omhandler overlevelse på denne planeten. Alt fra electroniske dupeditter til "primitive" verktøy/utstyr/redskap/våpen osv.

Er også nyskjerrig på andre skandinaviske, europeiske, asiatiske og amerikanske utsalg/produsenter som holder høy kvalitet på sine varer og som har lave fraktkostnader.

Også private selgere er aktuelle selvfølgelig.

Er flott hvis dere også har kjnnskap til spesialprodukter som selges over disk, under bordet eller over nett.

Obs...Linker er kjekt for oss sløve knappetrykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
så lenge du finner den samme varen på xxl så ser jeg over hode ingen grunn til å bruke flere hundre kr mer på å kjøpe den et annet sted. garantien og alt er da helt likt!

Sant nok, men kan det lønne seg noen ganger også å handle fra utlandet...selvfølgelig må det tenkes på fortollingsregler da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay er verdens billigste butikk, men jeg ser likevel at mange her inne er skeptiske. At de heller velger å handle fra utenlandske nettbutikker er for meg bare sprøyt, da garantier o.l. er likt, samtidig som at varen lettere kan forsvinne i "mølla" hos store bedrifter.

F.eks. får du lett Alpha SV-jakka til Arcteryx for 2500,- på eBay, mens norsk pris er 5500,-

Det er dumt å betale for mye!

Hva XXL angår, så har jeg hørt flere "skrekkeksempler" på livsfarlige råd som er gitt om klatreutstyr. Betjening som ikke er kompetente nok kan faktisk sende folk i døden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay er verdens billigste butikk, men jeg ser likevel at mange her inne er skeptiske. At de heller velger å handle fra utenlandske nettbutikker er for meg bare sprøyt, da garantier o.l. er likt, samtidig som at varen lettere kan forsvinne i "mølla" hos store bedrifter.

F.eks. får du lett Alpha SV-jakka til Arcteryx for 2500,- på eBay, mens norsk pris er 5500,-

Det er dumt å betale for mye!

Hva XXL angår, så har jeg hørt flere "skrekkeksempler" på livsfarlige råd som er gitt om klatreutstyr. Betjening som ikke er kompetente nok kan faktisk sende folk i døden :lol:

gjelder denne prisen inkludert alle skatter og avgifter ?

mva-toll-frakt-andre gebyrer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du finner den samme varen på xxl så ser jeg over hode ingen grunn til å bruke flere hundre kr mer på å kjøpe den et annet sted. garantien og alt er da helt likt!

Jeg etterstreber så godt jeg kan(til en viss grad) å bruke og dermed støtte butikker jeg liker. Som fattig student vil det forekomme avvik, men jeg prøver etter beste evne. Når det gjelder XXL så har navnet alene en frastøtende effekt på meg, for ikke å snakke om konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det eneste jeg ikke har kjøpt lokalt (I Tromsø) må være soveposen min fra Nanok. Sportsnett hadde den på salg, og jeg fant ikke tilsvarende da. Er student, men handler slik også mer av prinsipp enn fordi jeg er så opptatt av å spare.

Til nå har jeg også klart å la være å kjøpe ting som jeg får lånt lett. Hvorfor skulle jeg kjøpe telt og multifuel osv, når jeg kjenner sånne som syns det er så viktig å spare at de kjøper ting fra utlandet som de nesten aldri bruker? Men det hadde sikkert vært litt annerledes om jeg hadde hatt GOD råd. Såpass må jeg vel innrømme. Jeg har svært, svært lyst på Nemo Tenshi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår XXL og lignende så langt det lar seg gjøre og handler aller helst på sportsnett(kun nettbutikken). Der er det også mye vanvittige tilbud som sportslageret og andre aldri kommer i nærheten av.

Sportsnett billig? Hvem jobber du for? :o

Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en del på ebay.

Sender alltid pakkene mine via en mellomadresse som sørger for å merke pakken med gave.

Sparer litt på kreativ forsendelse :D

Hvilke mellomadresse bruker du, er det av privat sort eller disse firmaene som driver med dette?...jobber ikke for Tollvesenet altså =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle handler på nett får vi bare dårlige butikker igjen. (I tillegg vil vi få et enormt bruktmarked for alle som må selge tøyet som ikke passet da det kom frem..)

Takk gud for butikker som Oslo Sportslager og andre i samme segmentet, hvor man kan stille vanskelige spørsmål og prøve et variert utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle handler på nett får vi bare dårlige butikker igjen. (I tillegg vil vi få et enormt bruktmarked for alle som må selge tøyet som ikke passet da det kom frem..)

Takk gud for butikker som Oslo Sportslager og andre i samme segmentet, hvor man kan stille vanskelige spørsmål og prøve et variert utvalg.

Det er bare et problem, Norge består ikke av kun Oslo som du sikkert er klar over =) noen bor jo langt utti gokk og er bønder og slikt, som jeg...bor langt oppi Setesdalen og da er det ikke alltid like lett å komme seg til den "lokale sjappa"

Men, er enig at det er alltid best å støtte lokalsamfunnet til den grad det er mulig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper litt her i Tromsø(Intersport, Skandinavisk Høyfjellsutstyr, og Platou) - men mye på nettet og da går prisen foran alt. Noen ganger xxl(må si det har blitt lenge siden sist... mye tull de selger der...) men for det meste Sportsnett og av og til Oslo Sportslager. Har hendt et par ganger at jeg har funnet noe interessant hos noen av de mindre nettbutikkene som finnes også.

Når utstyret begynner å bli 10-15 år gammelt blir det dyrt å skifte alt av utslitte ting på en gang så må ta litt om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne problemstillingen er tredelt for meg

#1 hvis jeg møter en betjening med ypperst høy kompetanse innen faget sitt, og som guider meg til riktig kjøp basert på mitt bruk, samtidig som han yter et par prosenter ekstra rabatt så er jeg solgt. vil faktisk strekke det så langt som å si at det er min plikt å handle hos vedkommende.

# 2 hvis betjeningen derimot ikke har kompetanse, ei heller yter personlig service (les guider til rett produkt), samtidig som vedkommende ikke har mulighet til å yte noe rabatt, -vel da kan han ryke og reise.

# 3 jeg slår likevel til på de knalltilbud som måtte finnes - selv uten de faktorer som nevnt i punkt 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne problemstillingen er tredelt for meg

#1 hvis jeg møter en betjening med ypperst høy kompetanse innen faget sitt, og som guider meg til riktig kjøp basert på mitt bruk, samtidig som han yter et par prosenter ekstra rabatt så er jeg solgt. vil faktisk strekke det så langt som å si at det er min plikt å handle hos vedkommende.

# 2 hvis betjeningen derimot ikke har kompetanse, ei heller yter personlig service (les guider til rett produkt), samtidig som vedkommende ikke har mulighet til å yte noe rabatt, -vel da kan han ryke og reise.

# 3 jeg slår likevel til på de knalltilbud som måtte finnes - selv uten de faktorer som nevnt i punkt 2.

Hvorfor skal akkurat _du_ få bedre pris enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder denne prisen inkludert alle skatter og avgifter ?

mva-toll-frakt-andre gebyrer ?

Ja, inkl. frakt. Varen var merket som gave til verdi under 1000 kroner, derfor slapp jeg mva og toll. Betalte vel forenklet tollgebyr tror jeg, men dette er vel på 201 kr. eller noe sånt, så det er ikke allverden.

Folk som skal prute er plageånder. Forstå dette: Dersom du ikke får varen til prisen du er villig til å betale, kommer noen andre uansett til å kjøpe den for det den egentlig koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen utenlandske sidere jeg har handlet fra som har en del ting som er vanskelig å få tak på i Norge er_

http://www.tadgear.com/index.html

http://osograndeknives.com/

http://www.knifeworks.com/

Så har du http://www.countycomm.com/

sistnevnte sender ikke til utlandet, MEN hvis DU har en slektning/bekjent der borte så er jeg meget interessert i å handle litt sammen...dele frakt å sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal akkurat _du_ få bedre pris enn andre?

ja si det. trikset er å gjøre et stort kjøp første gangen du er i butikken. vanskelig å få kred til gode rabatter når du kjøper en smørevoks eller en stav i ny og ne.

tror alle klarer å flørte seg til 15-20 prosent rabatt med denne taktikken. (fast rabatt så lenge vedkommende jobber i butikken, og du tar handelen der)

fordelen med dette vs nettbutikker - du får førstehånds service, og reklamasjoner går som smurt.

dagen stalltips: kjelleren på sport1 i storgata i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.