Gå til innhold
  • Bli medlem

TV-program


Zabel

Anbefalte innlegg

NRK 1 viste i kveld et fint ørneprogram fra nabokommunen vår, Iveland.

En finsk kongeørn som hadde Indre Agder som vinterkvarter.

Programmet passet både for familien og katten Truls som følgte intenst med.

Truls er selv en ivrig jeger med ei kjøttmeis og to mus som avlevering på trappa i dag.

Både Truls og jeg ser fram til reprisen....... :)

post-728-133474671143_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

hva slags film er dette?

Denne filmen ligger på Youtube også, delt inn i 12 deler, her med komentarer fra klatrerne underveis.

Det er en meget utrolig historie som er verdt å se for den som er interessert i klatring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program om toppsamler i Trollheimen kommer på NRK1 i morgen.

Nydelig program! Denne "smultringsamleren" minnet meg en smule om en eldre utgave av meg selv :). Synes hovedpersonen klarer å formidle gleden av av toppbestigelser og fjelliv på en troverdig og genuin måte. Også musikken av Faure m. fl. manet fram en lengselsfull stemning.

Trollheimen er et vakkert fjellområde - ingen tvil om det. Men alle har vel "sitt eget" Trollheimen, sin egen lekegrind, så å si.

Programmet skal definitivt ses igjen på nett-TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble direkte glad av å se dokumentaren om Trollheimsamleren. :) Den gleden og entusiasmen han formidlet når han var på fjelltur kjenner jeg meg godt igjen i, og jeg tror som Arne Næss at bare de som har opplevd dette skjønner hvorfor vi oppsøker fjellet igjen og igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to "foran-talende". Det eneste som irriterte meg litt var at programmet bare var en halvtime langt. Er ikke mye man rekker på en halvtime, og dette programmet var så flott at det hadde fortjent lengre tid.

Noterte meg også at jeg ikke skal samle smultringer i Trollheimen da bare det å se programmet gjorde utslag på høydeskrekk-radaren et par ganger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I Nansens fotspor, og flere andre godbiter kan du abonere på som podkast. Ut i naturen podkast på Itunes. Glimrende for oss som alltid "glemmer" daten med skjermen :?

er det noen som har sett denne på nrk web-tv? klarer ikke å finne den :)

edit. sendte mail til nrk for å sjekke hvorfor klippet ikke var på nett. svaret var at de ikke hadde rettigheter til å vise det på web-tv utover 28 dager etter tv sendingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Otto Støver

Jeg begynte akkurat på nattevakt da programmet startet, og fikk bare sett ca 10 minutter ett eller annet sted midt inni. Det som slo meg var at ikke noen som sutret og klaget, selv om de datt overende rett som det var. Har tatt opp programmet hjemme, og skal se det i ro og mak i morgen. Gleder meg. :) Denne serien tror jeg kan bli topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg var at ikke noen som sutret og klaget, selv om de datt overende rett som det var.

Akkurat det la jeg også merke til. Tror det er mange funksjonsfriske som har et stort forbedringspotensiale på klage og sutrefronten.

Vet ikke når opptakene er gjort, men jeg håper de slipper unna mygg og fluer. Det tror jeg kan tære selv på deres humør. Jeg skal garantert følge med i fortsettelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg var at ikke noen som sutret og klaget, selv om de datt overende rett som det var.

Er det ikke lett typisk for folk med funksjonshemminger at de er vant med å slite litt ekstra for det som er relativt greit for oss andre, og at de sånn sett ikke tar slike ting så tungt?

Nå er jo dette også helt i starten av turen. Mener å ha sett noen klipp på bloggen mens dette pågikk der det var litt mer naging. Forståelig nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan ha noe å lære noen og en hver av disse deltakerne. Imponerende og se hvordan de hjalp hverandre og hvor lite de klaget slik som ofte kan være tilfelle i andre realityserier. Tydelig at disse deltakerne er vandt til å ta i ett tak. Ser fram til fortsettelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ble såpass mørkt på kvelden/natta så må det ha vært filmet i slutten av august tror jeg - og da skal det verste av insekter gitt seg for lengst.

De startet 20 august. Makan til flott gjeng forresten, mange fine folk der. Tare, Suzanna, Aleksander med fler, var virkelig gøy å se dem igjen på TV'en. Fulgte jo ivrig med mens de var på tur, de blogget jo og lastet jo daglig opp bilder og videoer fra turen. Er vel tilsammen noen timer med videoklipp på Ingen Grensers YouTube-kanal. Her er link til en tidligere tråd her på FF om serien :)

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=149707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har valgt perioden med omhu pga. at myggen da oftest er borte. Det var lurt. Jeg ble spesielt imponert av mannen i rullestolen. Han var så sterk i armene.

At det ikke ble mye sutring kan også skyldes at NRK har valgt å ikke sende ut den sutringen som eventuelt skulle være der. Programmet skal jo handle om akkurat det motsatte, nemlig det de klarer og ikke det de ikke klarer. Det ser ut som er bra opplegg. Ingen skal stemmes ut, alle skal hjelpe hverandre, det er god stemning og ingen intriger som ødelegger programmer som 71 grader nord. Dette er et forfriskende program i den forstand og man får stor respekt for deltakerne. Jeg skal sikkert fortsette å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.