Gå til innhold
  • Bli medlem

TV-program


Zabel

Anbefalte innlegg

Kan anbefale serien om bestigninger av Mt. Everest på Discovery torsdager kl 23. En erfaren everestbestiger leder en gruppe sprekinger av forskjellig slag mot toppen. Det er interessant å få bekreftet at ALT må stemme for å komme opp. Denne serien slår bena unna kommentarer som "hvem som helst kan betale seg opp på everest". Det kan de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kan anbefale serien om bestigninger av Mt. Everest på Discovery torsdager kl 23. En erfaren everestbestiger leder en gruppe sprekinger av forskjellig slag mot toppen. Det er interessant å få bekreftet at ALT må stemme for å komme opp. Denne serien slår bena unna kommentarer som "hvem som helst kan betale seg opp på everest". Det kan de ikke.

Jeg ser også på dette programmet og synes det er god underholdning.

En av personene er en amerikaner som bekrefter alle fordommer man har mot amerikanere. Holdningene hans får meg til å tro at hvem som helst kan få plass på dette klartelaget. Han kan UMULIG være noen ressurs og kan umulig vurderes som en spreking.

En av personene i programmet skal forsøke å bestige Everest fra begge sider (som de første eller noe slikt..), men dropper hele planen fordi han ser at Sherpaen er FULLSTENDIG overlegen og at når rekorden skal forsegles vil Sherpaen bli nødt til å tre tilbake og la han (som betaler) komme først.

Jeg konkluderer ikke som deg Busken, tvert imot synes jeg serien fremstiller Everest som en søplete turistmaskin.

Vil neste gå så langt som å si at å bestige Everest er harry!

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

NRK2, 19:00 Med Jan rundt Svalbard (t) (2:2)

Dansk dokumentarserie. (2:2) Naturfotografen Jan Tandrup legger ut på en seilas rundt Svalbard. Tidligere har ikke dette vært mulig, men med et varmere klima er det kanskje en mulighet. I to program leter han etter konsekvenser av en høyere temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

NRK1 kl. 20.35

Yellowstone - historier fra villmarka

Dokumentarserie fra BBC. (1:3) Vi møter ville dyr som grizzlybjørner, antiloper, ulver og fugler i Yellowstone nasjonalpark. Se deres harde kamp for å overleve i tre vidt forskjellige årstider. Kommentar: Frode Stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellowstone - historier fra villmarka
Det var et vanvittig bra program. Jeg skjønner ikke helt hvordan de klarer å ta slike bilder. Spesielt billedsekvensen med de oterne i dypsnøen var spesielle samt også bisonoksene. Må ligge utrolig mye jobb bak disse bildene!

Eneste akepunktet er kanskje at tekstene er litt "amerikanske" i formen - og litt for populær vitenskapelige - muligens.

Ser frem til neste episode - som omhandler sommer i samme området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at bildene var flotte. For meg var de for flotte, over i det glorete. Hvis fotografen venter i årevis på riktig bilde, gir det et riktig bilde av forholdene i Yellowstone? Men et "riktig" bilde er vel kanskje heller ikke meningen, det skal være flottest mulig.

Historien om geologien i området var spennende-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt fint da at slike områder blir vernet. Den hvite mann i Amerika har jo ellers forsøkt å utrydde og ødelegge alt som var på dette kontinentet. Indianerne er det vel ikke håp for lenger, men bisonen som var på grensen til utryddelse har de tydeligvis klart å redde. Se også hva de har gjort ved Niagarafallene. Nesten hele naturen rundt fossen er skiftet ut med bilveier, parkeringsplasser, restauranter og suvenirbutikker.

Det som vel er det mest spennende med Yellowstone er hva som vil skje når denne enorme vulkanen finner ut at den virkelig vil vise krefter. Det kan i verste fall få konsekvenser for klimaet på hele jorda.

En venn av meg var en gang på en bar et sted i USA, og for å provosere litt hadde han på seg en T skjorte med bilde av en mann med kniv og gaffel som satt på en hval. Under stod det: - I am from Norway, we eat the wales.

Litt utpå kvelden kom det plutselig en lettere beruset amerikaner bort og pekte på T skjorta hans og sa: -That´s nothing, we killed all the indians.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
NRK 2 sendte Bergensbanen igjen i går.

Fikk med meg turen fra Voss til Geilo.

Er det bare nordmenn som kan lage,

og se på et program som dette ?

Visstnok så er det veldig populært i Tyskland med slike filmer. De har en egen TV-kanal for togfilmer, tror den heter Bahn TV :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK 2 sendte Bergensbanen igjen i går.

Fikk med meg turen fra Voss til Geilo.

Er det bare nordmenn som kan lage,

og se på et program som dette ?

Dumt at du ikke sa fra om denne en dag tidligere. :o

Istedet for reprise kunne de kanskje ha vist del 2, nemlig returen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.