Gå til innhold
  • Bli medlem

GT Arrowhead - Hvordan får jeg den raskest mulig?


Kristin

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med gode tips, tenker å gjøre GT-sykkelen min om til "racersykkel". Fant igjen sykkelen min et halvt år etter den ble stjålet, og har nå to offroadsykler.

Jeg tenkte å fjerne dempegaffelen, få på noen raske dekk, fjerne alt overflødig utstyr - hva mer kan gjøres?

Var med på Nordsjørittet med min DBS-sykkel, og det gikk kjempebra. Men skulle ønske jeg hadde hatt mer fremdrift.

Håper på gode tips:)! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan sette på nytt drivverk med høyere utveksling. Det kan fort bli endel kroner fordi du normalt må skifte både kjede, frikrans og kranksett for at det skal fungere skikkelig. Snakker om ca 2000,- for en bra kvalitet, men du kan komme noe rimeligere ut av det.

Du får vurdere det ut i fra sykkelens tilstand. Prisene på drivverk vil i hovedsak gå på slitestyrken, hvor lenge det varer... Ellers er jo fast gaffel og smale slicks en rimeligere løsning som du får mye igjen for.

-Ingvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ønsker du sykkelen modifisert om til en asfaltracer holder det nok ikke med slicksene fra xxl. Gå for rene asfaltslicks i bredde en eller en komme to tommer fra Hutchinson. Vekt kun 250/330 gram!

Pris ca tre hundre og femti. Enhver seriøs sykkelbutikk har, eller kan skaffe, slike dekk.

En lenger styrestem er ikke spesielt dyrt, men gir deg en mer foroverlent og aerodynamisk kjøreposisjon. Det er noe som faktisk virkelig monner i jakten på høyere hastighet.

Skjermer, støtte, bagasjebrett, reflekser, lås/låsbrakketter og anna ræl må selvfølgelig også bort om tar luftmotstand og vekt på alvor.

Kroppsnære plagg (rene sykkeljakker og sykkelbukser) øker definitivt farta i forhold til vanlige fritidsplagg.

Håper du kan ha glede av noen av disse tipsene.

Go for speed, Kristin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.