Gå til innhold
  • Bli medlem

Canada Goose Jakke


Kim1

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med disse jakkene??

http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=558784062&Catg=14775&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1

Søkte på qxl.lno og der selges de grisebillig, jeg skjønner at dette ikke er orginalen, men det er ikke så vesentlig for meg!! Er opptatt av at den er varm, samtidig som kvaliteten er opp imot orginalen!! Noen som har kjøpt noe lignende, erfaringer tas imot med takk;D

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har en fake snow mantra som brukes til hundekjøring. tok meg ikke råd til en original pga høy slitasje.har også en expedition. dette er VARME jakker og kan anbefales såfremt de tas for hva de er.

masse fyldig dun i dem, gåsedun. brukt under scooter skjøring i 20 minus 10mil uten å fryse overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik snow mantra som er FAKE fra qxl. Jakka er varm og god den, men er fylt med veldig mye fjær, har lite forseggjorte sømmer med lange løse tråder hengende fra. I tillegg kommer mye fjær ut av sømmer og stoff på innsiden, som gjør ulltrøya di om til et andekostyme etterhvert.

Vel vel, ikke fullt så ille, men noe kommer det. Til mitt bruk er denne jakka veldig god, om du er litt forsiktig med den, og har mye stillestående aktiviteter som f.eks isfiske, men den har ikke på langt nær samme kvalitet som originalen, men om du bruker den litt pent og har begrenset budsjett, Go for it! De mange mange hundre prosent profitt selgeren får på det, får man nesten bare svelge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også minne om at det for en tid siden ble tatt mengder med slike jakker i tollen. Etter gjennomlysing fant man ikke bare fjær og dun inne i jakkene. De fant også bein fra fugler. Direktoratet advarte den gangen om faren for salmonella fra jakkene.

Tipper disse jakkene som selges her er piratprodusert i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også minne om at det for en tid siden ble tatt mengder med slike jakker i tollen. Etter gjennomlysing fant man ikke bare fjær og dun inne i jakkene. De fant også bein fra fugler. Direktoratet advarte den gangen om faren for salmonella fra jakkene.

Tipper disse jakkene som selges her er piratprodusert i Kina.

ikke helt korrekt.... det ble funnet noe som tydet på fjørfe fjær i noen svenske jakker.

i norge ble flere kopier sjekket hvor det i lab tester ble fastslått at det var andedun.

men man vet jo ikke hva disse kineserne finner på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt korrekt.... det ble funnet noe som tydet på fjørfe fjær i noen svenske jakker.

i norge ble flere kopier sjekket hvor det i lab tester ble fastslått at det var andedun.

men man vet jo ikke hva disse kineserne finner på... :roll:

Det stemmer nok de. Men jeg ville nok tenkt meg om både en og to ganger før jeg kjøpte en slik jakke.

http://www.aftenposten.no/forbruker/article1639228.ece

http://www.nrk.no/nyheter/1.2201718

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1065830.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer meg sjæl fra et innlegg tidligere idag:

Kjøpte Haglöfsjakke i "Goretex" te hundre spenn i Kina. Hadde norske merker der og. Regelen var vel: alt som lages i Kina/Taiwan, kopieres og selges der og.

Morsomme med Haglöfsene var at de faktisk så og kjentes ekte ut. Sikkert mange som blir lurt der.

Og i og med at de gadd selge for hundre spenn, må de fortsatt ha tjent en del på dem. Så da lurte de meg og, haha.

Skalljakka ble forøvrig bøffa på afterski i Hemsedal.

Her solgte de også Canada Goose-jakker til 120 kr. De SÅ helt fine ut, men føltes ikke gode å ha på. Hva "fyllet" var vil jeg ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Hvis det er slik Munin beskriver, risikerer man jo "å gå med en halv kylling" på innerlomma - omtrent!!!

Nå er det nok slik at dette er de verste tilfellene.

Jeg er nok litt i tvil om dette gjelder alle jakkene som selges. Men jeg er av den oppfatningen at vis tilbudet er for godt for å være sant, så er det nok nettopp det.

Ser disse jakkene selges i hopetall på ebay også. Da jeg kjøpte min Canada Goose, var jeg i tvil om jeg skulle kjøpe på ebay, da disse billig variantene fra Kina, jeg endte opp med å kjøpe en orginal fra Backcountry Gear istedet. Man betaler fryktelig mye for disse jakkene, om det er verdt det må vel hver enkelt gjøre seg opp en mening om. Jeg er iallefall veldig fornøyd med min, og ville nok ikke lagt ut mye penger for disse Kinamodellene.

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.