Gå til innhold
  • Bli medlem

Breheimen!


marmotta

Anbefalte innlegg

Där har jag inte gått sen 2001, och hade tur med vädret på de höga passagerna. Funderar på en ny tur nu när det finns 50 000-karta. Förra gången startade jag på Skjåk Seter och följde i stort sett stugturen:

http://www.huthyfs.com/breheimen/breindex.html

(berättelse och bilder).

Vill nu pröva någon ny variant; bland annat undrar jag om den sydligaste delen är ngt att ha, om övergången äver Liabreen är problematisk (och väldigt väderberoende) och är nyfiken på tips. Kan tänka mig att börja med ett par dagar i Tafjordfjella på ännu ej begånga stigar, däribland kanske Hamsedalen, som är orösad. (Jag har frågat ÅST hur det är att gå där, med vatten att korsa oh så, men de svarade inte; antyder man att man inte sover i stugor blir de genast ointresserade)

Jag kunde isåfall starta nånstans vid Billingen (om jag kan ordna lift dit, ty jag tror inte busssen stannar). Vill också få med lite kring Hurrungane. (I övrigt känner jag nog Jotunheimen rätt väl eftersom jag varit där sex gånger.)

Tips? Någon?

PS: kanske bäst att tillägga att jag är TOTALT ointresserad av toppbestigningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag kunde isåfall starta nånstans vid Billingen (om jag kan ordna lift dit, ty jag tror inte busssen stannar). Vill också få med lite kring Hurrungane.

Tips? Någon?

PS: kanske bäst att tillägga att jag är TOTALT ointresserad av toppbestigningar.

Jeg ville tro at du får lov til å hoppe av i Billingen, de fleste sjafører er ganske snille så lenge du spør på riktig måte.

Slike ting har jeg aldri hatt problemer med, har hoppet av på noen rare steder :-)

Ellers ville jeg tro at det var en lokalbuss fra Bismo som stoppet i Billingen? Uansett er det ikke så langt, det finnes jo taxi.

Sikkert ikke umulig å haike gratis oppover der heller.

Hurrungane er jo noe du burde se ja, egentlig det samme hvor du går der, mitt tips må bli, gå så mye du orker, prøv å se mest mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.