Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring på Holmen


Henrik_g

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg lurte på om det var noen her som klatret på Holmen i Asker..

Bor rett ved Holmen men kjenner få folk i området ettersom jeg er nyinnflyttet:)

Er det noen som vet om det er grupper der eller noen som har lyst til å være med?

Er ikke erfaren men har klatret en del opp gjennom tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vardaasen er noen steinkast unna deg (ikke kast stein grunnet endel militante huseiere mellom Holmen og Vardaasen). Der er det et godt miljo. Sjekk med Kolsaas KlatreKlubb eller noe slikt. De er der ute om vaaren, jfr mine foreldre som kjorer forbi der hver dag.

Vardaasen er lekker, jfr egne observasjoner og det andre skriver.

Drammen Klatreklubb er ogsaa ikke langt unna deg. Damtjern og Lahell i Lier er stikkordet.

Holmen er vel fri for klipper hvis min 15 aar gamle hukommelse ikke er feil.

Du er i paradiset. Nyt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatret fast på holmen før, men er i millitæret nå. Hvis du vil ha noen å klatre med er det bare å henge en lapp på korktavla i gang og høre med de som jobber der. De er sykt hyggelig og hjelper deg gjerne. De pleier også ha kurs i etter hvor god man er til å klatre. Med det er det mye lettere å bli bedre etter som man blir fulgt opp og klatrer fast. Holmen har mange bra vegger og mye variasjon i ruter, eneste negative fra min side er at man må lede opp for å få noen ruter rundt 6 og oppover. Men hvis du lurer på noe er det bare å spørre betjeningen...

Kos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Holmen klatresenter har vel den dårligste kaltreveggen i området jeg bor!

De bratteste rutene (overhengende) er kanskje greie nok, men de rutene som finnes på selve veggene, og som vel er å foretrekke for iallfall nybegynnere og de som er rustne i benbruken, er veggen en vits dersom man ønsker klatre med BENBRUK! Det er så langt mellom takene at man må være nesten 2 meter høy, for å kunne TRÅ SEG OPP MED FØTTENE, som vel er det viktigste å lære seg innen teknikk i klatring! Ellers må man dra seg opp etter takene, fordi det er altfor langt mellom takene til at man kan trå seg opp og lære seg å bruke føttene.

Et stoooort minus til det stedet!!! Det er synd, da det er potensielt mange klatrere i området som kunne lært seg langt bere teknikk også innendørs, bare de hadde giddet/skjønt å fokusere på fotbruken også for de under 2 meter!

Anbefales IKKE, og jeg garanterer at jeg personlig skulle klart å lære nybegynnere å klatre MINST grad 6 i løpet av noen få uker, men ikke på Holmen klatresenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres ut som Kaif har noen dårlige erfaringer her. Takker for innlegget! Har du noen andre anbefalinger? Jeg har prøvd meg på Klatreverket og skøyen. Men er så kjedelig med kjøringen inn til oslo ettersom det er så mye kø i 4 tiden når jeg har best tid til trening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.