Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk


mlaupsa

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har erfaring med pulk vinterstid.

Har nettopp kjøpt Fjellpulken 118 (tidligere snerten), eg og to andre skal på ein 4-6 dagers tur på hardanger vidda i vinter. Planen er å ha det meste av utstyret i pulk, men ønsker og å ha med sekk til små ting men også som nød om pulken skulle feile. Har Norrøna recon pac pakkramme der er det ringer for til å feste pulk.

Synest denne sekken er for stor, er det nokon som har erfaring med/ kjenner til dagstursekker som det er muligt å dra pulk med?

Tar ellers imot tips når det gjeld pulk vinterstid...

http://www.klikk.no/friluft/friluftsliv/article387964.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nansen-sekkene fra Norrøna har vel fester? De fås vel ned i 65 liter i alle fall. Ellers var jeg og en kompis ute på lignende i juleferien med hver vår Recon og en pulk. Tror konklusjonen var at det ble enklest å dra pulk med sekken i pulken enn det er å ha begge på samtidig. (Vi fant også ut at man går raskere med sekk enn med pulk. Vi gjorde det slik at jeg tok ganske mye felles vekt i sekken og han enda noe mer i pulken for å jevne ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som har erfaring med pulk vinterstid.

Har nettopp kjøpt Fjellpulken 118 (tidligere snerten), eg og to andre skal på ein 4-6 dagers tur på hardanger vidda i vinter. Planen er å ha det meste av utstyret i pulk, men ønsker og å ha med sekk til små ting men også som nød om pulken skulle feile. Har Norrøna recon pac pakkramme der er det ringer for til å feste pulk.

Synest denne sekken er for stor, er det nokon som har erfaring med/ kjenner til dagstursekker som det er muligt å dra pulk med?

Tar ellers imot tips når det gjeld pulk vinterstid...

http://www.klikk.no/friluft/friluftsliv/article387964.ece

Jeg ville heller tatt med utstyr til å reparere pulken hvis noe skulle bli ødelagt.

F.eks spjelkepinner til draget hvis det skulle knekke, sterk sytråd og nål hvis selen skulle på et eller annet merkverdigvis revne, en type silikon/epoxy hvis det skulle komme en sprekk i pulken, en kraftig lim hvis noe skulle løsne, sølvteip osv......

Da slipper du å dra med deg en sekk som du sannsynligvis ikke kommer til å få bruk for, med mindre snøforholdene er for dårlige og du må bære over lange strekk.

En liten sekk derimot kan være greit å ha på ryggen med lunsj, kamera, termos, dunjakke osv...men du kan også bare la det ligge i en pakkpose øverst i pulken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å feste liggeundelaget på tvers av draget med reimer.Dermed har du reservereimer hvis reimene som holder draget på plass til pulken skulle ryke.(og det kan absolutt skje).Ellers kan karabinkroker være bra reservedel hvis du får trøbbel mellom drag og sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.