Gå til innhold
  • Bli medlem

Vaseline 100% Pure


Ivan77

Anbefalte innlegg

Hei, kom over en video på youtube som viser hvordan mann bruker vaselin og bommulls dotter til å fyre opp med.

Har letet etter noen som selger 100% vaselin i norge med like mye innhold som i disse:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B001ECQ4L2/ref=ord_cart_shr?%5Fencoding=UTF8&m=ATVPDKIKX0DER&v=glance

Men uten hell, hvis det er noen av der som vet av hvor mann kan kjøpe større mengder som til industribruk o.l så er jeg meget nyskjerrig på det!

Vaselin har jo MANGE bruksområder som f.eks smøre inn mansjetter, gummiforinger på kjøretøy, beskjytte mot korrusjon osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt en del av Statoil sit vaselin i jobsamenheng er ikke sikker på samensettningen men det er et vanlig petroliums produkt. leveres i 1L bokser og burde holde evig med normal bruk og lenge hvis du er en som liker å smørre ting inn med vaselin.

Tror ikke sammensetningen spiller så stor rolle, tror det meste er 100% petroliums prudukter.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fant bare vaselinolje på Maritim.no, får vell ikke kjøpt statoils vaselin på bensinstasjoner lengere men får sjekke neste gang jeg er i byen, bor ca 3 timer fra nermeste by så det hadde vert fint å kunne bestilt via nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du finner ikke det på maritim nei.

Hilsen en som jobber på Maritim.

Ok, takk for bekreftelse.

Det er medisinsk vaseline. Prøv å spøre på apoteke.

Det er ikke vaseline til å smøre motor med

Har de større mengder enn kløvervaselin sine "snusbokser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Kjøpte nettopp 20 tuber med beste typen medisinsk vaselin (blir benyttet på sykehus i USA)

 

100grams tuber fra ebay, 87,5kr inkl frakt og moms på 20 tuber. Noen som trenger så kan dere sende meg en melding, har helt klart mer enn jeg behøver selv nå.

 

Grunnene til at jeg vil ha med vaselin (helst medisinsk - hvit vaselin):

 

1. Tube gjør at man ikke stikker grisete fingrer i boksen.

2. Helt fantastisk å starte ild med!!

3. Brukes på sår og bandasjer.

4. Brukte det på brannsår en gang og følte selv det fungerte bra til å bevare fuktigheten.

5. Kan brukes til smøring av mekaniske deler.

6. Kan gi en rask løsning for å impregnere sko i nødstilfelle.

7. Smøring av tørre lepper, og kuldefett!!

8. Smører områder jeg føler jeg begynner å få gnagsår på, funker fett!

 

Andre ting:

9. Kjerringa bruker det når hun fikser neglene for å ikke søle på neglbåndene, og rundt øyenbryn når hun farger øyenbryn for å ikke søle på huden.

10. Meget bra til å blande eteriske oljer i før påsmøring. Fungerer også som underlag på parfyme for å få den til å holde lenger uten å tørke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.