Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefale brekurs


MBK

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten få ut finger`n og få tatt et brekurs. Vil gjerne litt bort fra "hjemme", da jeg bor rett v/Bøverbreen og Svellnosbreen. Jostedalen? Har de bra kurs? Andre steder som er å anbefale? Har gått mye på bre, også blåis, men kan ingenting om knuter, utstyr og slike ting.

Finnes det forresten egne brekurs for jenter? Ikke at jeg har noe i mot gutta altså, men bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis dere vil ha noe annet enn Jostedalsbreen, må jeg få legge inn et varmt ord for Folgefonna i Hardanger, og et for Hardangerjøkulen. Har vært med som instruktør på brekursene fra hytta Fonnabu (1249) som ligger ved kanten av platåbreen de siste årene, og det er ganske unikt å oppleve solnedgangene der oppe.

Den konkurrerer helt oppe sammen med Demmevasshytta ved Rembesdalskåki på Hardangerjøkulen. Lange tradisjoner på begge hyttene, og den spesielle beliggenheten ved brekanten gjør at begge stedene må besøkes igjen og igjen.

DNT er en av de største arrangørene av brekurs i Norge, og holder i år brekurs på 51. året. Sjekk ut sidene til DNT fjellsport for kurs, de har kurs både fra Demmevass og Fonnabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.