Gå til innhold
  • Bli medlem

Ok med carvingski som går til haka?


Amber

Anbefalte innlegg

Hallo =)

Er det greit for meg å kjøpe carvingski som er 20 cm kortere enn meg?

Jeg er entusiastisk amatør, 1.68 høy og 52 kg.

Er det greit med ski som når meg til haka da?

Setter stor pris på svar, leser så mye forskjellig på nettsidene i tillegg til

at de på sportsbutikkene også sier mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

såklart, det er helt konge det! For nybegynnere anbefales kortere ski, og skal du bare bruke dem i bakken er dette en veldig fin lengde. Men de bør ha ganske mye innsving for å være morsomme, så sjekk at den ligger på ca 14 meter. Da bør bredden på midten ligge på ca 70 mm for å være lett å få på kant. Men obs: dette er bare tips for preparerte løyper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:? innsving på14 meter :(

Hvordan ser den skia ut :?::evil:

Han mener svingradius på 14 meter.

Amber: Er dette en ski som det er et spesielt godt tilbud på?

Hvis du likevel skal betale fullpris for en ski, så ville jeg valgt et par på ca. din egen lengde. Denne vil være artigere når du blir bedre, og du vil ha mer fart. Utenfor løypene vil den også være bedre.

Hvis du skal kjøre kortsving i slalombakken er det, som -RM skriver, helt konge med en kort ski med svingradius 14 meter. Hvis du derimot skal utenfor løypene, eller på toppturer, så ville jeg valgt noe bredere og lenger. En bredde på midten på 70-80 mm. er brukende til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

Jeg er student, og er økonomisk nødt til å benytte meg av en alpinpakke (selv om de fleste her på forumet sikkert fraråder dette). Skiene jeg har lyst på (110 - 70 - 93 mm) er ganske brede synes jeg, men finnes kun i den korteste lengden (1.48 m). Jeg er 1.68 høy, og på XXL mente de at det var greit

med korte ski for en nybegynner som meg.

Jeg lurer nå litt likevel, siden alle sier forskjellig når det gjelder lengde...

Husk at jeg er superamatør, og bare har stått på slalom èn gang før ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.