Gå til innhold
  • Bli medlem

Guidet tur Vs. Planlegge selv


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg hadde noen venner som gjorde denne turen i fjor vest til øst, og som selv stod for alt. Totalt sett sparte de litt på det, men det var fryktelig mye arbeid som tok mye tid når det gjaldt logistikken. Det kreves mye tid til å ordne søknader og innkjøp, i tillegg til alt av booking av fly, helikopter, overnatting osv.

I tillegg skal en jo selv holde på med trening, jobb, familie etc.

Sett i ettertid så spørs det vel om de få tusenlappene de sparte på det veide opp for all tid det tok. Men har en derimot mye ledig kapasitet og forsåvidt vil stå for alt selv, så er det ikke vanskelig hvis en vet litt om å navigere seg rundt.

Det er jo etterhvert mange som har tatt denne turen på egenhånd, også brukere av dette forumet som kan ha noen tips.

Alternativt er jo å sette bort noen av oppgavene til f.eks Hvitserk eller andre operatører, slik at de kan ordne transport og søknader, så ordner dere resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.. :?

Kan tenke meg at d tar mye tid ja.. Er ikke d at jeg har tenkt å gå over isen i nermeste fremtid, jeg bare lurte, for jeg har veldig lyst til å gjøre dette en gang i fremtiden.

Må nok skaffe meg en del mer breærfaring, osv. før jeg kan legge ut på en sånn tur. Men d er morsomt og høre hva diferansen på guidet- og ikke guidettur kommer seg på. :evil:

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.