Gå til innhold
  • Bli medlem

Min parispulk (med drag)


lhaugl01

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at parispulken er ganske populær for tida og legger ved litt bilder og info om min løsning. Pulken er bare såvidt testa ennå, og det garanteres absolutt ikke at alle løsningene er bombesikre :) Til inspirasjon..

Oversikt over deler og kostnader:

Pulk (sportsnett, tilbud) 395,-

Frakt 95,-

Aralditlim 79,-

Popnagler 30,-

Syrefaste ringer 6 mm 60,-

Elastisk tau 6mm /5m 50,-

Slangeklemmer 40,-

Kasserte fjellskistaver alu 0,-

Kasserte alpinstaver alu 0,-

Totalt 749,-

Andre deler:

• Sikaflex

• Nylonreim/norgesbånd

• Belteklips type ryggsekk

• Syrefast stålplater (evt alu) til forsterkning av dragfeste

• Sort spraylakk

• Elektikertape

post-2231-133474601302_thumb.jpg

post-2231-133474601308_thumb.jpg

post-2231-133474601314_thumb.jpg

post-2231-133474601318_thumb.jpg

post-2231-133474601323_thumb.jpg

post-2231-133474601328_thumb.jpg

post-2231-133474601333_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så både snedig og profft ut. Fint med gjenbruk av gammelt utstyr! Har du vurdert om festet kan få litt for mye moment "feil vei"? Ser jo at du har forsterket undersiden, men vil det ikke bli mye belastning på tvers på den gjennomgående øyeskruen?

Har tenkt å gjøre noe lignende selv, men har vært usikker på hvordan jeg skal feste draget til pulken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en som har sett litt på skipulk.com :)

Dette er beskrevet på skipulk.com som den beste løsningen på drag, altså separat oppheng i hvert hjørne, ikke stivt drag slik fjellpulken leverer.

Skal lage mitt eget drag så fort jeg får somla meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så både snedig og profft ut. Fint med gjenbruk av gammelt utstyr! Har du vurdert om festet kan få litt for mye moment "feil vei"? Ser jo at du har forsterket undersiden, men vil det ikke bli mye belastning på tvers på den gjennomgående øyeskruen?

Jeg har brukt rustfritt stål på undersiden, tror det holder greit. Har testa bittlitte med 80 kg i pulken, og det holdt. Vekt x arm gjelder forsåvidt, men jeg tror armen er tilstrekkelig liten.'

Et annet problem med øyeskruen er at den kan vri seg, og belastingen på systemet i hoftebeltet blir større fordi staget vil vri seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.