Gå til innhold
  • Bli medlem

Kriminelle i Nordmarka


Pizzabudet

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er vel stort sett bare black metallere/musikere som går turer i Nordmarka.

PS: Når kommer ditt nye album, Carl F ?

*latter*

Neida, kunne ikke dy meg her jeg sitter og leser ett intervju med Darkthrone fra Nordmarka i et engelsk metal & friluftsliv magasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du må nok vente en stund på mitt nye album :wink: Men det er ganske kult at disse Black Metall folka stikker til skogs. Skogen er fett, det er stille og fredlig der og du får samlet tankene på en helt spesiell måte. Enten det er til fots, på ski, løping, sykling el kano. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og løsningen på det påståtte problemet er at politiet skal kjøre rundt i marka i terrengbiler??? Hvis de trenger terrengbiler, mener de vel å gå utenom veiene. Jeg håper at grunneieren ikke tillater at noen ødelegger terrenget med flere bilspor. Det er ille nok med skogsbrukmaskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette er et strategisk gjennomtenkt forslag fra politiet. Terrengbiler vil ikke løse dette problemet. Dersom politiet finner grunn til å overvåke skogområder, finnes det langt mer effektive metoder enn å kjøre inn i terrenget i biler. Det er mulig å gå :wink: . Politiet er også utstyrt med andre tekniske hjelpemidler som har teknisk utsyr og ikke minst kompetanse på å følge personer ute i terrenget. Nordmarka er heller ikke spesielt nevnt i denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A & B-gjengen :evil: på ATV og fete terrengbiler, politipatruljer i helikopter.... ja jeg ser for meg att nordmarka blir det nye afghanistan etterhvert, fremtidsutsiktene er dystre......

Nei, jeg tror ikke dere vil finne såååå mange farlige kriminelle veldig langt unna parkeringsplassene ihvertfall!! armani dresser og gucci sko er vanligvis dårlig redskap når du ferdes blant granbar og våtmarker, (dessuten så har jeg hørt att det finnes rovdyr i nordmarka fra før - de på fire ben) God tur, nordmarka travere!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg treffer oftere på kriminelle enn black metal folk i skogen, black metal folk hører hjemme i mørke kjellere med levende lys, ute i skauen blir jo bare instrumentene ustemt.

Sjekk siste Terrorizer magazine reportasje om Nordmarka. Den reportasjen kunne ha glidd rett inn i dette forumet uten vanskeligheter. Det samme gjelder andre reportasjer om norske black metal bands.

Som en amerikansk kollega (journalist) sa til meg: "What are they doing in the forest ?"

Problemet med A og B gjengen er at alle deres steder i Oslo er wiret opp til politihuset. I panikk har de trukket ut i skogen. Losningen kan vaere aa bruke droner som henger over skogen istedet for kjoretoyer. Naa er det vel kun snakk om aa bruke skogsbil veier.

Men droner virker som en bedre ide. Hvis jeg kjoper meg et modelfly og lytte devices i en lovlig "James Bond" butikk, kan jeg fly modellflyet over et omraade og faa med meg alt det folk sier paa bakken.

Test det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt mye lugubre folk i området Sognsvann-Ullevålsetra nattestid... Oftest digre østeuropeere med mørkebrun skinnjakke og skinna hue.

Apropos Darkthrone og markaverdensreklame:

Teksten til "Hiking Metal Punks" fra siste skiva:

Marching on... Rain or shine

Mammoths of the forest... Worlds collide

Hiking Metal Punks... Forever!!!

Hiking Metal Punks... Forever!!!

Alenenatt ved Spålens bredd

Stjerneklar natt over Åssjøbrenna

Utsikt og fest på Heikampen

Århanesetertjern - Fakler og Fullmåne!

Kan høres HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vandret så mye i skogen natterstid som "Inyourface" tydeligvis har gjort, men har møtt flere sure skiløpere opp igjennom tida på dagen. Dog få østeuropeere! Som Dag sier, er de aller, aller fleste meget hyggelige folk :D

I Nordmarka vet jeg bare om en som burde vært sperret inne, bestyreren på Gupu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzabudet skrev:

Det er ikke så mange kriminelle på Evje som samler seg i skogen heller kanskje?

Nei vi har ikke mange kriminelle hverken i sentrum eller i skogen.

Tror vi har mer politi enn banditter.

Men vi har en del hillbillys som kjøper opp nedlagte avsidsliggende småbruk.

Men de er OK så lenge de får sitte i fred på bruket sitt og dampe gress.

Ellers er de godt synlige i "bybilde" med sine gamle Toyota pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt mye lugubre folk i området Sognsvann-Ullevålsetra nattestid... Oftest digre østeuropeere med mørkebrun skinnjakke og skinna hue.

:lol::lol:

Beklager å måtte ta fra deg fra din bunnløse uvitenhet men du skal ikke utelukke at det er cruising som finner sted. Var så ille for noen år siden at vegetasjonen rundt parkeringsplassen måtte tynnes ut. :D

I den grad jeg utsetter meg for det tradisjonelle Oslo vest søndagsritualet å dra på en se-og-bli-sett-lykkelig-par-på-tur-fra-Sognsvann-tur/retur-Ullevålsseter holder vi oss på skogsbilveien. Men etter at skogen ble tynnet ut skal det visstnok være trygt for streitinger å bevege seg også på småstiene mellom parkeringsplassen og Svartkulp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol:

Beklager å måtte ta fra deg fra din bunnløse uvitenhet men du skal ikke utelukke at det er cruising som finner sted. Var så ille for noen år siden at vegetasjonen rundt parkeringsplassen måtte tynnes ut. :D

I den grad jeg utsetter meg for det tradisjonelle Oslo vest søndagsritualet å dra på en se-og-bli-sett-lykkelig-par-på-tur-fra-Sognsvann-tur/retur-Ullevålsseter holder vi oss på skogsbilveien. Men etter at skogen ble tynnet ut skal det visstnok være trygt for streitinger å bevege seg også på småstiene mellom parkeringsplassen og Svartkulp. :D

Hehe, kjenner te cruiserne ja...var sport i gamledager og se på bilene som drev og lurte på hverandre før førerne plutselig hoppa ut og løp inn i skogen sammen.

Men disse gutta er annerledes. Skumle som fan, ser utsom han her:

GYLDENDALFAKTA%5C2008%5C9788205379039-120X.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumle greier ja...

Det er faktisk et black metal/turorienteringsmiljø i Nordmarka som er lite men aktivt og består av ildsjeler som brenner for saken.

Mest kjente er vel Gylve Fenris Nagel fra Darkthrone men har er ikke alene. Disse gutta trenger mosjon for å orke spise flaggermus og skjende jomfruer på scenen halve natta så en tur i marka er ikke så dumt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tungrockere som er ivrige på fiske. Lå ved Fagervann ei natt i vår. På teltplassen ved siden av satt det to metallgutter fulle av tatoveringer og nøt skogens ro. Erfarne friluftsfolk så det ut som.

Det er også mange av de svartkledde rollespillfolka som drar mye i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tungrockere som er ivrige på fiske. Lå ved Fagervann ei natt i vår. På teltplassen ved siden av satt det to metallgutter fulle av tatoveringer og nøt skogens ro. Erfarne friluftsfolk så det ut som.

Det er også mange av de svartkledde rollespillfolka som drar mye i marka.

Helt riktig det der. Ofte man ser noen fra satyricon (Frost er ivrig markabruker), darkthrone hvor Fenris er bedre kjent i øst og nordmarka en de fleste andre, og Cato fra Enslaved er jo beskrevet som 'norges beste sportsfisker' hvor hele bandet er ivrige markatravere/fiskere.

Vil tro det er mange som skvetter til når de som regel svartkledde langhårete skjeggkara kommer traskende innover blåmerka. Sett de gå innover her kl 22 om kvelden bek mørkt med bare en liten tursekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nocturno Culto fra Darkthrone (samt barnehage onkel paa Tolga) ga ut en DVD om villmark og bygdetullinger i fjor/2007. Den kan bestilles fra gode platebutikker.

Satyr fra Satyricon er ogsaa en kjent markabruker. Immortal er velkjente paa Finse.

En traad kalt "mine fiskebilder" paa det storste black metal forumet har noen hundre bilder.

Mine utenlandske kollegaer (journalister) flirer godt av - og med - den norske black metal scenen og dets interresse for skog og fjell. Og det er overhodet ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.