Gå til innhold
  • Bli medlem

Ri fra Oslo til Bergen


Reka

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei 20 år gammel jente som planlegger en lengre ridetur fra Oslo- Bergen. Ei venninne av meg red fra Oslo til Trondheim og må si jeg ble svært inspirert.

Det som er er jo som flere nevner at det er lite info om denne ruten(Den Bergenske Kongevei).

Men har funnet noen ruter her inne på forumet. Men spm er om disse egner seg for hest? Da tenker jeg på smale broer, bratte satser ol.

Har ingen tidsbegrensning og ønsker fortrinnsvis å gjøre en slik tur rundt juni føre folket inntar fjellet.

Overnatting foregår i telt og der det er lov med hest og hund; i hytter.

Alle slags tips, tanker og forslag i forbindelse med en slik tur mottas med takk:)

Mvh Erika:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Store Normannslepa over Hardangervidda var jo den naturlige ferdselsveien over til Vestlandet i gamle dager. Årlig er det turfølger som går med kløv over. Mange starter i Veggli og ender opp i Eidfjord eller i Kinsarvik.

En utfordring ved å legge turen tvers over fjellet er at en akn trenge å få skodd hesten på nytt eller feste en løs sko, det er det ikke alle som gjør i ei håndvending.

Lykke til, det høres ut som en flott tur.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Store Normannslepa over Hardangervidda var jo den naturlige ferdselsveien over til Vestlandet i gamle dager. Årlig er det turfølger som går med kløv over. Mange starter i Veggli og ender opp i Eidfjord eller i Kinsarvik.

En utfordring ved å legge turen tvers over fjellet er at en akn trenge å få skodd hesten på nytt eller feste en løs sko, det er det ikke alle som gjør i ei håndvending.

Lykke til, det høres ut som en flott tur.

Eirik

Denne ruten er vel ikke tilgjengelig ennå i juni? Jeg tror juni er i det hele tatt litt tidlig for en tur over høyfjellet.

Det høres ut som en deilig tur hvis beina dine er vante til å sitte på hest :wink:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ruten er vel ikke tilgjengelig ennå i juni? Jeg tror juni er i det hele tatt litt tidlig for en tur over høyfjellet.

Juni er skimånad i fjellet. Dårleg beite for hesten er det også, så ein må i så fall ta med for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.