Gå til innhold
  • Bli medlem

romjulstrim til torsknuken


knutis

Anbefalte innlegg

Jula i år ble feiret Hjemme på Nordmøre. Da hører det alltid med å ta en tur eller to på "hjemmefjellet" Torsknuken. Ikke den høyeste toppen med sine 665m, men en fin tur. Og så er det veldig lettvint å kunne starte fra trappa uten å bruke tid på kjøring. I år ble det 2 turer. Begge til fots. den første i gråvær uten kamera, den andre i sol og med kamera.

Første del av turen går på traktorveier nede i furuskogen. Vanligvis følger man en sti opp til toppen, men ettersom det var en del snø valgte jeg denne gangen en trase med lite snø opp en rygg. Første del av ryggen en ganske bratt. Bratt lauvskog krydret med steiner, småskrenter, gras og lyng.

71172_s.jpg

Litt lengre opp ble det brattere. Ganske interresant å skulle ta seg fram, spesielt med tanke på at bikkja også skulle klare det... Men det gikk relativt greit.

Etter den bratteste biten blir det mye lettere. På den andre turen var det lett å gå med hardfrosne spor å gå i. På første turen var det 5 pluss og god trim..

Kveldssola ga god stemning opp mot toppen.

71173_s.jpg

Etter en drøy time og 600 høydemeter kunne jeg nyte utsikten. Slike syn har vi ikke sentralt på Østlandet hvor jeg holder til til daglig. Lyset midtvinters er noe helt spesielt, og da særlig på kvelden.

71171_s.jpg

(Det er litt for synlig at bildet er satt sammen av flere, men håper utsikta kan nytes for det!)

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.