Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk til ekspedisjonen


tikkareven

Anbefalte innlegg

Er blitt inspirert av Lars Monsen sine innslag.

Så jeg har tenkt å filme noen av turene mine. Så redigere de hjemme.

Men så er det dette med musikk da.

Lars Monsen har jo nydelig musikk i sine program.

Noen som kan komme med tips til meg?

Kravene er:

Det ska være utrolig vakkert

Få villmarksfølelsen

Rolig (Noe alla som Monsen bruker)

Hilsen TikkaReven : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjekk ut videoen jeg lagde for fjorten dager siden.

http://rotehodet.norblogg.net/2008/12/08/video-mylla-til-hammeren/

- skulle tro dere kjenner igjen denne ?

kanskje noe til inspirasjon. de andre småsnuttene jeg har tenkt å lage fremover vil også være soundtrack uten vokal. men da gå fra banjo til munnspill, munnharpe, trommer, piano.

det trenger etter min mening ikke være så grandiost, bakgrunnsmusikken bør være basert på den stemningen du vil oppnå, en god stemning forhåpentligvis. og kanskje med litt futt i på de sekvensene hvor du foretar deg noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså ingen som er enig med meg i at bakgrunnsmusikk er totalt unødvendig? Både i heisen og til naturfilm?

Joda, springsteen. Jeg er fullstendig enig.

Har aldri skjønt behovet for å tilføre naturen andre lyder enn de som finnes der fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide du! Kan jo sende til TV selskaper og hvis ikke det funker har du Julegaver!!!

Du kan få bruke min musikk HELT gratis hvis du finner noen låter du liker hær_

http://www.isound.com/roboflux/

Anbefaler:

Arctic Prime Life

Sumdafe

Winter MAna

Fall of the Northmenn

Universe One

Indian Spirits

Da New World

OSV...alt etter hva du er ute etter

og NOAH på denne linken

http://www.myspace.com/robofluxsound

Håper du får en fin tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennio morricone burde og kunne brukast

Absolutt!

Soundtracket til Lars Monsen er jo heftig inspirert av nettopp Ennio Morricone. Bruker sjelden musikk i skogen, men vi har for vane å sette på stemningsmusikk i bilen når vi kjører til utgangspunktet for turen, og da går det i Morricone (og Monsen etter at sangene fulgte med på Nordkalotten-DVD'en).

Ikke alt Moricone har gjort er brukanes til formålet (mannen er jo uhyre produktiv), men er det fra soundtrack til en cowboy-film er det bankers!

Morricone kommer forøvrig til Trondheim og dirigerer egen musikk i Olavshallen i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

fantastisk :D

turen fra mylla til hammeren i desember i fjor hadde et soundtrack fra hjortejegeren. videoen ble lagt ut på youtube, og er nå sett av noen hundre fjøsnisser.

inkludert film/musikkselskaper tydeligvis.

nå har de disablet lyden, og henvist til copyright reglene.

interresant lærdom, trodde aldri i min villeste fantasi at de ville gjøre det når jeg ikke har noen kommersielle baktanker.

fra nå av må man tydeligvis lage sin egen musikk, for å ikke trå bransjene og selskapene på tærne.

forslag, spille på slurva, fjerte,plystre, prompelyd under armen, en egenkompinert joik. alt uten takt og tone. selvfølglig. for den egenskapen har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.