Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterklatring ruter i Snøhetta området


tomyee

Anbefalte innlegg

Kjenner dere noen vinterklatring ruter (jeg mener ikke klar isklatring men generell vinter-klassisk klatring) i Snøhetta området (jeg fant bare Snøhetta Traversen, men hva med vegger...)? Dersom det er ingen, virker det at jeg kommer til å klatre nye ruter hvis mulig:)

God Jul og nyttåret!

Tomasz "Tomyee"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I årenes løp er det klatret mye i Snøhetta-massivet og ellers på Dovrefjell om vinteren. Snøhettatraversen er klassikeren, den er også soloert om vinteren. Ellers er renna fra Kjelen og opp i skaret mellom Hettpiggen og Sørtoppen klatret, det samme er renner fra Svånådalen og opp på Svånåtind, opp på Langvasstind fra øst, opp på Langvasstind fra Svånådalen, Larstsind fra ryggen mellom Vesttoppen på Snøhetta og Larstind, opp på Larstind fra Larsbotn, opp på Skredhø fra Vesle Svånådalen, o.s.v., o.s.v. Det er også klatret brukbare vinterruter mange andre steder på Dovrefjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.