Gå til innhold
  • Bli medlem

XXL -Nettbutikk - Hadde ikke varer som stod på nettet!!


Memento mori

Anbefalte innlegg

Her er mailen jeg fikk i dag: (Fikk ordrebekreftelse samme dag som jeg bestilte)

Vi takker for bestillingen i vår nettbutikk. Vi må dessverre meddele at vi for tiden er utsolgt for NORSE DOWN BOMBER dunjakke / Marine / L. Det er ikke meldt om nye leveranser i nærmeste fremtid.

Ordren din vil derfor bli kansellert.

Har du betalt med kredittkort, vil beløpet som er til disposisjon for oss på din konto bli frigjort i løpet av et par virkedager. Vi understreker at vi ikke har, eller kommer til å belaste din konto.

Vi beklager at vi ikke kunne levere din bestilling denne gangen, men håper du forsøker vår nettbutikk igjen ved en senere anledning.

Det er tydelig at de ikke er til og stole på. :roll:

Noen som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skjedd meg på Oslo Sportslager to ganger da jeg var ute etter nye 75mm skisko; var ute etter Crispi Sydpolen eller Varg Morgedal.

- det endte med at jeg kjøpte Crispi Sydpolen på Skandinavisk Høyfjellsutstyr her i Tromsø isteden... og like etter sendte OS meg en pakke med Varg Morgedal som jeg til og med hadde fått beskjed om at de ikke hadde inne... Heldigvis hadde jeg fått prøvd den skoen og funnet ut at den ikke passet meg i det hele tatt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme erfaring fra xxl

Kjøpte skisøring... fikk til svar det fikk de ikke på lager før neste sesong...

(eg kan vel ikke noe for at jeg bor et sted med skiføre hele året)

Skjønner ikke at de kan avortere for ting som de ikke får inn før neste sesong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ingenting om hvor lang tid etter bestillingen du fikk denne meldingen.

Ordrebekreftelser fra nettbutikker er normalt automatisk styrt av systemet, nettserveren har jo ingen mulighet til å rusle ut på lageret for å sjekke om varen er der............

Om du fikk beskjed rimelig snart så synes jeg dette er god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting en server kan er så må det være tall. Det er rart om ikke XXL serveren skulle greie og holde orden på antall på lager når komplett og andre nettbutikker greier det. Jeg oppfatter XXL som useriøse.

Eksempel

Lagersaldo = 4 jakker

Solgt 2 jakker

Hvor mange har vi igjen?? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt vanskelig å vise antall i sanntid på en webside, hvis du ikke vil refreshe bildet hvert sekund. Men websidene burde vel refreshes med jevne mellomrom. Men nå du bekrefter din ordre, bør systemet sjekke hvilket antall det virkelig er og ta det bestilte antallet ut av lager. Dette er ikke noe hokus-pokus, men noe som alle logistikksystemer bør kunne takle. Det eneste øyeblikket man ikke har kontroll på er før kunden er i kassen. Du trodde at du hadde 5 stk, men kunden har et eksemplar med seg i butikken. Disponibel antall er da 4. Men det vet ikke serveren.

Jeg har opplevd noe av det samme på Sportsnett. På websiden stod det at de hadde 3 stk. bensinbrennere av den typen som jeg ville ha. I butikken var det utsolgt. En telefon til den andre butikken bekreftet at de også var utsolgt der, så websiden var feil.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at XXL har gått fri for ting jeg har bestilt. Det er ekstra surt om man har bestilt en spesiell ting og føyd til en del ekstra for å få delt portoen, men så kommer akkurat ikke den dingsen man har bestilt. Men de gir beskjed da, så man kan evt kansellere hele ordren.

Når det gjelder Sportsnett så har jeg lagt merke til at ekspeditørene i butikken faktisk bruker nettsiden som kasseapprat. Stemmer ikke det?

Det skulle vel borge for at innhold i butikken og det på websiden skulle holdes godt oppdatert og ganske godt ajour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har nå 11 varehus,nettbutikken og et hovedlager i Norge.

Da kan du begynne å telle hvor mange hel og deltidsansette som kan gjøre en liten feil slik at lagersaldo ikke stemmer helt.

Er ikke ute etter å "skryte opp" XXL, men så lenge en (nett)butikk er redelig og informerer kundene på en god måte syns

jeg vi skal vise litt mer toleranse før vi dømmer dem nord og ned.

Vi som forbrukere av sport og friluftsutstyr burde være glad de er i markedet og presser priser, det er de flinke til.

Handler der av og til, men ofte noterer jeg prisen, går til en av mine lokale butikker og oppnår samme pris der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bra det er noen med innsikt til å se at det er bortimot umulig å drifte en nettbutikk med 100% sanntids lagerbeholdning publisert på nett. Små butikker har ikke alltid mulighet til å holde seg med dyreste nettbutikkløsning som er koplet til egen database. Dette kan kanskje være greit hvis man bare driver nettbutikk, men selges et par sko i butikken så skal det noe til at man også kan være "på" og justere beholdningen i nettbutikken i sanntid. -Eller i det hele tatt, hvis man ikke er store nok til å ha nettsalget som en dedikert heltidsoppgave for en eller flere ansatte... Jeg sitter selv og venter på programutviklere som skal lage til en nettbutikkløsning som henter info fra samme database som vi bruker i datakasse i butikken på dagtid. Det har ikke vært helt enkelt, for å si det sånn. Så nå er vi vel ca 5 mnd forsinket.

Hvis du får beskjed innen vettug tid så må det vel være greit syns jeg. Hvis produktet ikke kan skaffes så må jo bare ordren kanselleres. Hva ellers kan man gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg flere ganger hos nettbutikker av alle slag, så jeg vil være mer forsiktig med å disse XXL utelukkende på det grunnlaget. De fleste gangene det har skjedd har mailutveksling ført til ett godt tilbud på ett annet produkt jeg har hatt behov for\lyst på eller at ekspeditøren har ringt land og strand rundt i noen dager for å finne produktet i en annen butikk. Det handler rett og slett mye om å være hyggelig med de ansatte, det er tross alt bare mennesker som er ansatt av ett firma som jobber der, noe vi som bortskjemte Norske forbrukere avogtil glemmer, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har overhodet ikke noen gode erfaringer med XXl!!! møkka butikk... jeg var innom xxl På gulskogen i drammen for å kjøpe

en del til compound bua mi, den delen hadde de ikke, men han som jobbet i jakt avdelingen ringte inn til xxl i sandvika for å høre om de hadde delen der.. det fikk jeg bedskjed om at de hadde, så da dro jeg og kameraten min inn til xxl i sandvika... når vi kom til sandvika og ruslet inn på butikken og opp i villmarksavdelingen, så gikk jeg til en disk der det sto en kar med xxl skjorte.. jeg forklarte han

at jeg hadde blitt henvist til en kar der som hadde peiling på buer og som hadde snakket med en fra xxl i drammen, med det og det navnet... han i disken ble borte i 3 min før han kom tilbake. Han sa da at det ikke jobbet noen med det navnet jeg hadde spurt etter der!! jeg visste ikke om han kødda eller hva han dreiv av med, så jeg spurte om jeg kunne låne telefon og ringe til xxl i drammen, og det fikk jeg låne... så jeg ringte og kom i kontakt med det samma rotehue som jeg hadde pratet med før, når jeg da sa at det ikke var noen med det navnet han hadde henvist til, så ble han helt stum og hadde ikke noen god forklaring på hva som hadde skjedd...

jeg ble rimelig forbanna og la på røret, gikk bort til jaktavdelingen og spurte de som sto i disken der om de hadde delen jeg trengte...

de skjønnte ikke hva jeg pratet om, for de hadde ikke peiling på buer, selv om hele veggen var full av buer!! jeg fikk med meg en svensk kar som var under opplæring(!) bort til vegggen med buer, og viste han hvilken del som jeg trengte, den delen som var på den buen var ikke lik som den jeg skulle ha, men den var nesten lik... så etter 10 min forklaring så skjønte han det til slutt... men nei, den delen hadde dem ikke, den måtte bestilles... jeg gadd ikke å bestille delen der, for jeg tenkte at det var lettere å bestille den i drammen så jeg slapp å kjøre helt inn til sandvika for å hente den... så jeg dro tilbake til drammen og fant det samma rotehue og spurte han rett ut hvorfor han hadde sendt meg til sandvika til en kar som ikke en gang jobbet der!!!! jeg var rett og slett fly forbanna!! han kunne ikke svare for seg, han sto bare å stamma og så dum ut... så jeg roet meg litt ned å spurte om han kunne bestille delen for meg.. det kunne han.. han fikk tlf.nr mitt og skrev opp det jeg skulle ha... jeg ventet i 4 uker uten at jeg hørte noe fra xxl.. så jeg dro ned til drammen og spurte hva som skjedde.. da var det en annen nisse som jobbet i jaktavdeligen, men han fannt ikke igjen bestillingen min, så han måtte bestille på nytt... jeg hørte ikke noen ting... det har nå gått 3 år siden jeg bestilte delen, jeg har vært nede der og bestilit delen på nytt sikkert 5-6 ganger... men jeg har aldri fått en eneste tlf fra dem, og delen har jeg fortsatt ikke fått... jeg bestilte den samme delen fra et annet sted, og hadde den i postkasse 3 dager etterpå...blir helt kvalm av den butikken .... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har overhodet ikke noen gode erfaringer med XXl!!! møkka butikk... jeg var innom xxl På gulskogen i drammen for å kjøpe

en del til compound bua mi, den delen hadde de ikke, men han som jobbet i jakt avdelingen ringte inn til xxl i sandvika for å høre om de hadde delen der.. det fikk jeg bedskjed om at de hadde, så da dro jeg og kameraten min inn til xxl i sandvika... når vi kom til sandvika og ruslet inn på butikken og opp i villmarksavdelingen, så gikk jeg til en disk der det sto en kar med xxl skjorte.. jeg forklarte han

at jeg hadde blitt henvist til en kar der som hadde peiling på buer og som hadde snakket med en fra xxl i drammen, med det og det navnet... han i disken ble borte i 3 min før han kom tilbake. Han sa da at det ikke jobbet noen med det navnet jeg hadde spurt etter der!! jeg visste ikke om han kødda eller hva han dreiv av med, så jeg spurte om jeg kunne låne telefon og ringe til xxl i drammen, og det fikk jeg låne... så jeg ringte og kom i kontakt med det samma rotehue som jeg hadde pratet med før, når jeg da sa at det ikke var noen med det navnet han hadde henvist til, så ble han helt stum og hadde ikke noen god forklaring på hva som hadde skjedd...

jeg ble rimelig forbanna og la på røret, gikk bort til jaktavdelingen og spurte de som sto i disken der om de hadde delen jeg trengte...

de skjønnte ikke hva jeg pratet om, for de hadde ikke peiling på buer, selv om hele veggen var full av buer!! jeg fikk med meg en svensk kar som var under opplæring(!) bort til vegggen med buer, og viste han hvilken del som jeg trengte, den delen som var på den buen var ikke lik som den jeg skulle ha, men den var nesten lik... så etter 10 min forklaring så skjønte han det til slutt... men nei, den delen hadde dem ikke, den måtte bestilles... jeg gadd ikke å bestille delen der, for jeg tenkte at det var lettere å bestille den i drammen så jeg slapp å kjøre helt inn til sandvika for å hente den... så jeg dro tilbake til drammen og fant det samma rotehue og spurte han rett ut hvorfor han hadde sendt meg til sandvika til en kar som ikke en gang jobbet der!!!! jeg var rett og slett fly forbanna!! han kunne ikke svare for seg, han sto bare å stamma og så dum ut... så jeg roet meg litt ned å spurte om han kunne bestille delen for meg.. det kunne han.. han fikk tlf.nr mitt og skrev opp det jeg skulle ha... jeg ventet i 4 uker uten at jeg hørte noe fra xxl.. så jeg dro ned til drammen og spurte hva som skjedde.. da var det en annen nisse som jobbet i jaktavdeligen, men han fannt ikke igjen bestillingen min, så han måtte bestille på nytt... jeg hørte ikke noen ting... det har nå gått 3 år siden jeg bestilte delen, jeg har vært nede der og bestilit delen på nytt sikkert 5-6 ganger... men jeg har aldri fått en eneste tlf fra dem, og delen har jeg fortsatt ikke fått... jeg bestilte den samme delen fra et annet sted, og hadde den i postkasse 3 dager etterpå...blir helt kvalm av den butikken .... :D

Stemmer ikke med det inntrykket jeg har av XXL i Drammen. Joda, det er ikke alle som jobber der som har greie på det de burde, men jeg har stort sett fått den hjelpen jeg har trengt.

Bestillte et telt der for ikke lenge siden, de skulle ringe meg når de hadde teltet. Det skulle ta ca en uke. De ringte med etter 3 dager og sa at teltet var kommet, så da var det bare å hente.

God service:)

Ikke for å være petimeter, men XXL har vel vært i Drammen i 3 år allerede??eller tar jeg feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er stort sett bare en kar der inne jeg har dårlig erfaring med, og det er en rødhåret kar med navnet XXXX..... var innom der for noen uker siden, og skulle kjøpe med et hundebånd til "svigerfar", han hadde da vært innom der for 2 dager siden og kjøpt et tilsvarende, men måtte ha ett til....jeg fant ikke det båndet han skulle ha, så jeg måtte spørre betjeningen, og da var det jo så klart den samme nissen på jobb!!! jeg spurte helt vanlig: har dere hundebånd med strikk som man kan bruke på magebeltet? da så han på meg mens han nesten himla med øya, også sa han "nei, det har vi aldri hatt".. jeg forklarte at "svigerfar" hadde vært innom for 2 dager siden og kjøpt nettopp denne typen bånd hos dem... da himlet han enda mer med øya og skjønnte virkelig ikke hva jeg pratet om... jeg spurte han til slutt om han kunne vise meg hvor dem hadde hundeutstyr, sånn at jeg kunne finne noe tilsvarende det jeg egentlig skulle ha...

da så jeg en tom reol, der sto det på en lapp, "hunde bånd med strikk"... jeg viste det til nissen, og han sa " nei, det er ikke med strikk, den er bare litt elastisk!" jeg leste videre på lappen, der sto det " bånd til hund med kraftig strikk"... men han nektet fortsatt på at det var strikk i tauet!!! men det var uansett utsolgt ... hvordan kan en kar stå å diskutere med en kunde over noe sånt? jeg hadde tenkt til å handle mere der, men jeg ga F og handler på en annen sportsbutikk istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL pusher store mengder billige greier. Det er konseptet der. Man kan ikke regne med fornuftig veiledning eller topp service, men vet man hva man skal ha er det i grunnen bare prisen som betyr noe. Da funker XXL og lignende butikker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL pusher store mengder billige greier. Det er konseptet der. Man kan ikke regne med fornuftig veiledning eller topp service, men vet man hva man skal ha er det i grunnen bare prisen som betyr noe. Da funker XXL og lignende butikker bra.

Enig med Panda her.

Pga kunnskap, eller skal jeg si manglende kunnskap hos XXL, velger jeg å gjøre undersøkelsen på hva jeg skal ha selv for deretter å handle det på XXL. Jeg bruker ofte Forumet her, da det er mange her som sitter på mye kunnskap og anbefalinger.....

Sjekker hva som er billigste butikk, og det er ofte XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nok at de har varen billigst heller. I skiavdelingen må de kunne finne det paret som passer deg. Det hjelper ikke at skiene er billige hvis de egentligs skulle sitte på beina til en som er 15 kg tyngre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for alle dem som ikke er dødlig interissert i den varen de skal ha da.. det er jo mange som "bare" skal ha seg et par ski, som ikke

undersøker noe på forhånd, og de kan jo enda opp med å kjøpe noe de egentlig ikke burde ha kjøpt..

det er jo en grunn til at det er folk i butikken som går rundt for å "hjelpe", skal man f.eks til en foto butikk eller et apotek, så er det jo

greit at de som jobber kan det de prater om?! jeg vil tro at fleste parten av de som er innom xxl i løpet av en dag, ikke har under-

søkt noe på forhånd ang. varen de skal ha.... de skal jo "bare" ha seg en joggesko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Coop OBS! da? Der får du kjøpt alt ifra dagens brød med Litago og grillet kylling til skipakker, franske treskruer, joggesko og konditorfarvet gressklipper.

Tviler på de ansatte har vært på joggeskokurs og fordypet seg i skiens mystikk. Det er noe med supermegastores, vi forventer ikke det rare servicenivået, vi forventer sjuke priser og galskapsutvalg på bekostning av service og atmosfære, gjør vi ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.