Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Istind bukse, har denne gått ut? Hva er alternativet?


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Annonse

jeg har stranda. har fungert bra til mitt bruk; skiturer og noe slalomkjøring. merk at stranda har nettingfor inni, noe ikke istind har, om jeg ikke tar feil. kvaliteten har vært bra.

spør om det er noe mer spesifikt du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at Istind ikke har netting-for, hvilket også er grunnen til at jeg valgte Istind fremfor Stranda. Jeg tror det er den eneste forskjellen.

Jeg er godt fornøyd med Istind (jeg har både jakke og bukse), bruker den til alle ski- og overnattingsturer om vinteren, og de fleste turer resten av året med unntak av kortere finværsturer i Nordmarka når det ikke er fare for regn. Praktisk talt helt vann- og vindtett og gode muligheter for ventilasjon i buksen i og med lufteluker og glidelås på store deler av beinet. Den holdt meg blant annet tørr og varm under en særs regntung ukeslang fisketur på Hardangervidda i august :)

Jeg har bare hatt den i et drøyt år, så slitestyrken har jeg begrenset erfaring med. Så langt ser det bra ut, og buksen har forsterkninger nede ved innsiden av anklene hvor føttene har en tendens til å gnikke mot hverandre når man går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stranda og har hatt den et par år. Den er blitt brukt i alpintbakken, på snøhule, telt og hytte til hytteturer vinterstid og har fungert bra. Kneputene er uunværlig om du skal stå litt på kne i snøen feks. når man graver snøhule. :) Det er nok ikke den mest ekstreme buksa man får tak i, og kan bli litt for spinkel i skikkelig kulde, men til vanlig vintervær og litt ruskvær fungerer den bra. på varme dager med mye sol blir den fort varm, løsningen er å åpne nesten hele glidlåsen på hver side slik at man får skikkelig lufting, hvis ikke har den en tendens til å bli klam. Nettingforet er fint fordi det gir en puste og varmeeffekt, men er litt klønete om man skal ta av og på buksa med sko. Da kan det fort revne hull. Ellers så synes jeg buksa mangler beltehemper for å henge kniven i, men seler er en klar fordel når man er i bevegelse, litt kjinkig når man må på dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.