Gå til innhold
Nobody

Stormkjøkken

Anbefalte innlegg

Takk for tilliten Rune!

Jeg er fornøyd med Nova'n , og den kan tilpasses trangia med en bøyleformet adapter, eller med Trangias egen koppformede adapter.

Ulempen er skruing, du har enten en trangiatilpasset brenner, eller en med ben.

Jeg er glad i både trangia og Nova, men vil ikke skru ihjel Novaen. I forbindelse med et "pepsi can stove" -prosjekt på skolen jeg jobber kom jeg frem til en vindskjerm jeg ruller rundt brenselflaska, og bruker Trangiakjelene på tur. Litt lettere, og fullt brukbart, ikke koster det noe heller.

På sommeren når jeg skal være litt lat bruker jeg gassbrenner (Trangias orginale, produsert av primus)

Det finnes andre merker som er tilpasset Trangia men disse forkastet jeg uten å ha prøvet dem, hvis det var en tabbe så svever jeg i lykkelig uvitenhet om det.

Det finnes ulike materialer for en vindskjerm, jeg valgte kasserte trykkeriplater i aluminium. Den optimale størrelsen er slik at det blir ca 5 mm åpning mellom kjelen og vindskjermen, luftinntak dekkes rikelig med litt store utsparinger for brenselslange, og reguleringsspindel.

Tegninger til vindskjermen min har jeg på: Skjult lenke - logg inn for å se den

Forøvrig er det sansyneligvis mulig å tilpasse enhver slangebrenner til Trangia, og muligens en del brennere uten slange også, men da må jeg spille ballen tilbake til Rune å si Sigg-etterligninger, er det mulig?

God tur

dsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.