Gå til innhold
  • Bli medlem

Taubrems, Trango Cinch


toss

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg er eier av begge disse selvlåsende bremsene,(og har vært det i noen år...) og har testet begge en del. Ender likevell fremdeles opp med å sikre med ATC.

Om jeg likevell måtte velge en av de selvlåsende hadde det utvilsomt blitt grigri'en.

Lettere å mate tau og enklere å fire ned.

Velger du Cinch, så burde du se denne videoen først.

http://www.youtube.com/watch?v=R9TO5ikqXwo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Er litt usikker på hva jeg gjør.. Syns egentlig Trango nesten virket useriøse etter å ha sett den videoen.. Vet ikke om det var fordi den lå på youtube eller fordi bedriftslederen selv gav det inntrykket.. Veldig grei video, for all del.. Informativ og alt det, men vet ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo eventuelt ta en titt på Faders SUM. Jeg er veldig fornøyd med den og synes den er enklere/tryggere å bruke enn Grigri.

Mens Grigri fungerer på ca 10-11mm, fungerer SUM på ca 9-10.3mm, så den er altså best egnet på forholdsvis tynne tau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å bruke disse andre bremsene til noe annet enn akkurat taubrems? Tenker på ruteskruing/bolting, heising, bre..?

Jeg bruker de til skruing,bolting, klatre-fotografering og teknisk klatring. I kombinasjon med en jumar el.l. er de fine til å klatre på tau med.

Til heising og brebruk finnes det mye bedre løsninger, men begge kan vel brukes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.