Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskevann i Setesdalsheia


Slettedal

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er mange fine vann der oppe. Desverre har jeg bare snakket med folk som har vært der og fisket og har ikke fisket mye ser oppe selv.

Prøvde meg i sørenden av Øyuvsvann, og det var ikke noe suksess.

MEN!

Det finnes masse info om området på www.brokke.com. Du bør i alle fall lese dette:

http://www.brokke.com/aktiviteter/fiske_fiskekort_2008/stang_og_fluefiske__1

Jeg liker ekstra godt settningen:

Medlemmer i DNT som kan vise fram medlemskortet får gratis stangfiske i de nevnte vann!

Kart for området er "Setesdalsheiene" (Best nr 2653) 1:50 000, og kan kjøpes på Turistforeningen i Kristiansand, og sikkert på de fleste bokforettninger i sør norge.

Go Tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket i Setesdal Vesthei har tatt seg veldig opp de siste årene takket være god innsats med kalkning osv.

Fiskekort skaffer du på bensinstasjonen på Rysstad og med dette kortet kan du fiske i hele Njardarheim.(!) Koster omtrent 300 for ett årskort.

Det er fisk i de fleste vannene langs Brokke-Suleskard vegen, men naturligvis mye smått. (Spesielt i øyuvsvatnet, Håheller) Det betraktelig større og oppdemte vannet, Øyarvatn, huser grov fisk som kan by på spennende fiskeopplevelser.

Et godt tips er å ta utgangspunkt i de store oppdemte magasinene (Øyarvatn, Rosskreppfjorden), og oppsøke mindre vatn og elver som har tilgang til disse.

Utover dette ønsker jeg ikke å nevne spesifikt hvilke vann som er bra. Noe av gleder ligger jo i å fiske og utforske litt på egenhånd. :-) Men jeg kan berolige deg med at det finnes flere vann i området som huser bra kilos ørret- og bekkerøye.

post-4284-133474597853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg kan også berolige deg at det finnes flere vann i närheten som huser fisk i kilo klassen..... :lol: jeg har fisket veldig mye i disse trakter og mest med flua. Hot tips:MONTANA :)

jeg kan gi deg ett tips med ganske bra resultater med flere fisk på over kiloen, valebjörgvann. kjörer du innom butikken på grendi får du resten av det du trenger, fiskekort og veibeskrivelse. skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jepp. Har kastet mye stang over hele setesdalsheiene og ryfylkeheiene.

Når det gjelder området nord i setesdalsheiene rundt sloaros så er det litt enten-eller føler jeg.

Når de gjelder de vannene som ligger rett rundt hytta så har jeg faktisk aldri fått en fisk der. Hatt et par på kroken, men alle glapp.

Hvis du går mellom Sloaros og Holmvasshytta så går du over en dam ca midtveis på turen. Nedenfor dammen ligger det en lite "pytt". Der har vi dratt opp mye 500-800g fisk. Ikke de største ruggene, men grei matfisk.

Ellers er det ganske mye stor fisk i vannene like sør for Haukeliseter. Der kan du fort dra fisk på flere kilo. Har aldri fisket der selv, da jeg fortrekker å dra litt lenger bort fra vei og folk før jeg finner frem stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.