Gå til innhold
Slettedal

Fiskevann i Setesdalsheia

Det er 3298 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet om noen gode fiskevann i Setesdalsheia, spesielt i Brokkeområdet? Må man ha fiskekort over alt eller er de ikke så nøye på det?

Noen som har gått der mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange fine vann der oppe. Desverre har jeg bare snakket med folk som har vært der og fisket og har ikke fisket mye ser oppe selv.

Prøvde meg i sørenden av Øyuvsvann, og det var ikke noe suksess.

MEN!

Det finnes masse info om området på www.brokke.com. Du bør i alle fall lese dette:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg liker ekstra godt settningen:

Medlemmer i DNT som kan vise fram medlemskortet får gratis stangfiske i de nevnte vann!

Kart for området er "Setesdalsheiene" (Best nr 2653) 1:50 000, og kan kjøpes på Turistforeningen i Kristiansand, og sikkert på de fleste bokforettninger i sør norge.

Go Tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fisket i Setesdal Vesthei har tatt seg veldig opp de siste årene takket være god innsats med kalkning osv.

Fiskekort skaffer du på bensinstasjonen på Rysstad og med dette kortet kan du fiske i hele Njardarheim.(!) Koster omtrent 300 for ett årskort.

Det er fisk i de fleste vannene langs Brokke-Suleskard vegen, men naturligvis mye smått. (Spesielt i øyuvsvatnet, Håheller) Det betraktelig større og oppdemte vannet, Øyarvatn, huser grov fisk som kan by på spennende fiskeopplevelser.

Et godt tips er å ta utgangspunkt i de store oppdemte magasinene (Øyarvatn, Rosskreppfjorden), og oppsøke mindre vatn og elver som har tilgang til disse.

Utover dette ønsker jeg ikke å nevne spesifikt hvilke vann som er bra. Noe av gleder ligger jo i å fiske og utforske litt på egenhånd. :-) Men jeg kan berolige deg med at det finnes flere vann i området som huser bra kilos ørret- og bekkerøye.

post-4284-133474597853_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også berolige deg at det finnes flere vann i närheten som huser fisk i kilo klassen..... :lol: jeg har fisket veldig mye i disse trakter og mest med flua. Hot tips:MONTANA :)

jeg kan gi deg ett tips med ganske bra resultater med flere fisk på over kiloen, valebjörgvann. kjörer du innom butikken på grendi får du resten av det du trenger, fiskekort og veibeskrivelse. skitt fiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar fram denne tråden igjen.

Noen som har prøvd fiskestangen i de nordlige delene av Setesdal Vesthei? Jeg tenker i området rundt Store Urevatn og Sloaros?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Har kastet mye stang over hele setesdalsheiene og ryfylkeheiene.

Når det gjelder området nord i setesdalsheiene rundt sloaros så er det litt enten-eller føler jeg.

Når de gjelder de vannene som ligger rett rundt hytta så har jeg faktisk aldri fått en fisk der. Hatt et par på kroken, men alle glapp.

Hvis du går mellom Sloaros og Holmvasshytta så går du over en dam ca midtveis på turen. Nedenfor dammen ligger det en lite "pytt". Der har vi dratt opp mye 500-800g fisk. Ikke de største ruggene, men grei matfisk.

Ellers er det ganske mye stor fisk i vannene like sør for Haukeliseter. Der kan du fort dra fisk på flere kilo. Har aldri fisket der selv, da jeg fortrekker å dra litt lenger bort fra vei og folk før jeg finner frem stanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3298 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.