Gå til innhold
  • Bli medlem

Støvler med bred læst


som

Anbefalte innlegg

Hej

Jeg har tænkt mig at købe et par fjeldski og støvler til vinter, men jeg er jo dansker, og i Danmark er der ikke meget udstyr til ski at vælge imellem. Derfor kan jeg ikke finde nogle støvler der passer.

Så et meget specifikt spørgsmål om støvler til fjeldski, til brug på tur med rygsæk og telt uden for sporet. Jeg har prøvet crispi støvler, både stetind (til bc binding) og Antartic (75mm), men de er for smalle til min brede læst. Jeg tænker derfor, at jeg må købe støvler i Norge, og har kigget på fx skarvet BC. Er der nogen som har erfaring med denne støvle og kan fortælle hvordan formen er, bred læst?

Og noget bud på en 75mm støvle med bred læst?

Som i kan forstå har jeg ikke helt besluttet for hvilken binding jeg vælger, men det er der masser af andre tråde om så det behøver jeg ikke flere råd til.

Hilsen

Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har ikke testa alfa skisko, men jeg har et fjellskopar fra Alfa ( Mountain King) og de gikk jeg på Glittertind første gangen jeg brukte de.

Med min brede fot passa de meg utmerket og hadde ingen tendenser på gnagsår eller lignende "forferdeligheter", så om skiskoene til Alfa følger samme lest, bør de være et alternativ. Jeg opplever de i hvert fall som romslige i bredden i forhold til andre sko jeg har brukt. Uansett best å prøve litt på foten før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått i to år med Alfa skarvet.Hadde også problemer med å få en bred nok lest.Dette har alfa skarvet. Har også brukt 75mm siden jeg var liten,men etter å ha begynt med nnn (Rottefella Magnum Bc manuell),kommer jeg aldri til å gå tilbake til 75mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.