Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunjakke


Fjellkjerringa

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei! Hvis det er denne du snakker om http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/1129833268/1131904818/1131905210 så fikk søsteren min den nettopp, i sort farge. Prøvde den for to uker siden under overnatting i Nordmarka, det er en skikkelig varm og deilig jakke jeg absolutt kan anbefale. Den er lett komprimerbar på tur om du har en nogenlunde stor sekk (pakket den "inni" liggeunderlaget når jeg rullet den igjen). Den er også ikke vanntett, så om du går i svært fuktig vær bør du ha en regn/gore-tex-jakke utenpå.

Lykke til med kjøpet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvis det er denne du snakker om http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/1129833268/1131904818/1131905210 så fikk søsteren min den nettopp, i sort farge. Prøvde den for to uker siden under overnatting i Nordmarka, det er en skikkelig varm og deilig jakke jeg absolutt kan anbefale. Den er lett komprimerbar på tur om du har en nogenlunde stor sekk (pakket den "inni" liggeunderlaget når jeg rullet den igjen). Den er også ikke vanntett, så om du går i svært fuktig vær bør du ha en regn/gore-tex-jakke utenpå.

Lykke til med kjøpet! :)

Tusen takk for god hjelp ! ^^

no blei eg enda meir sikker på den,

trur eg går for den jakka ja :D

såg deltakerane på 71 grader nord hadde

dei vind og vantette jakkene utapå dunjakka

igjen ja :) sikkert smart det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsnett.no har Mountain Hardwear Absolute Zero dunjakke til halv-pris (2999) ...mye større, er nesten ekspedisjonsjakke, (1350g), med prisen ligger under amerikanske nett-priser..(USD 550-650 eller 4000nok). Bruker en lignende, er (nesten) vanntett - holder ighværtfall unna lettere skur/sludd. Kjøpte nettopp buksene...MH er kjent for høy kvalitet (kan ikke kommentere Bergans)..alle er uansett lagd i Kina. Til hva slags bruk? Belay, ekstremvær, lettere tur jakke?..Dette er forresten menns-jakke - MH lager ikke like varm jakke til damer- 650 fill dun sammenlig med 800 fill dun - sexists! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsnett.no har Mountain Hardwear Absolute Zero dunjakke til halv-pris (2999) ...mye større, er nesten ekspedisjonsjakke, (1350), med prisen ligger under amerikanske nett-priser..(USD 550-650 eller 4000nok). Bruker en lignende, er (nesten) vanntett - holder ighværtfall unna lettere skur/sludd. Kjøpte nettopp buksene...MH er kjent for høy kvalitet (kan ikke kommentere Bergans)..alle er uansett lagd i Kina. Til hva slags bruk? Belay, ekstremvær, lettere tur jakke?..Dette er forresten menns-jakke - MH lager ikke like varm jakke til damer- 650 fill dun sammenlig med 800 fill dun - sexists! :)

Okei, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bergans down og er veldig fornøyd. Den er fluffy og kjempevarm, har vist seg vindtett og kan komprimeres i en liten lomme hvis du vil ha den i sekken. Bruker den til hverdags i byen og tenker å bruke den utenpå skalljakka i pauser etc i vinterfjellet. Mener at det ikker behov for en dyrere jakke hvis du ikke skal på veldig omfattende ekspedisjoner, da ville jeg heller lagt noen ekstra tusenlapper i en flottere sovepose. (og man trenger ikke en jakke til 5000 kroner i byen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er også ikke vanntett, så om du går i svært fuktig vær bør du ha en regn/gore-tex-jakke utenpå.

Men hvem i alle dager er det som produserer så lite egenvarme når de går at de er nødt til å ha dunjakke på når det regner!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur kommer vel dun-jakken ut i skikkelig kaldt vær under pausen for å holde kropps-varmen. Kan heller ikke se for meg at man faktisk går i den! Bor man ikke på Svalbard/langt nord er vel en ekspedisjons-jakke kanksje litt i meste laget. Men for pengene, ville jeg nok valgt en ekspedisjons-jakke til samme pris som en vanlig dun-jakke (derfor min anbefaling)...når man bare sitter og smelter snø foran teltet er det jo like greit, med proviso man må bære den!. Antar at tråd-starter har ikke bare tenkt å bruke den til shopping da hun er medlem av forumet...vekt må vel være like viktig som varme også, da er nok japanerne langt foran...(hva merket het, husker ikke jeg). Uansett, for 2-3k NOK bør man kunne få skikkelig jakke..og deilig er de jo også...love my jacket.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem i alle dager er det som produserer så lite egenvarme når de går at de er nødt til å ha dunjakke på når det regner!? :wink:

Enig, dunjakker skal ikke brukes i fuktig vær. Hva skal en kle på seg når det kryper under 20 minus om en allerede har tatt på seg alt ved nullføre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

vurderar å kjøpe meg Bergans down jacket dame i olivenfargen ,

noen andre her som har den ?

Eller evnt vil anbefale ei anna jakke rundt samme pris?

:wink:

Hei!

Jeg ville heller valgt dunjakka til Peak Performance enn Bergans.

Den koster 1000 kr. mer men det er den verdt! Den har feks. tapede sømmer og vanntett ytterstoff og er fyllt med ederdun som er den varmeste og fineste dunen som blir benyttet.

Om du sammenligner disse to jakkene vil du merke at Peak sin er MYE "fastere i formen" og mer forsegjort.Bergans modellen er mer "hengslete og slapp" og med mindre fyll.

Dunjakker er jo noe man gjerne bruker når det er skikkelig kaldt og da ville jeg helt klart valgt peak som er varmest. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.